Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1206471
Ser att detta är en gammal tråd. Men fick du veta hur man gjorde?? Har en Volvo V70 -99 som vi läst av felkoder. Å det är tjall med start spärr. Antenn ring bytt utan att det blev bättre. Så finns svar att få hur man kopplar förbi startspärren. Är i behov av bil till jobbet. Så tacksam för svar.
#1206494
Jag tror att det sitter en kontakt inne i tändlåset som nyckeln aktiverar när den sätts i låset.
Den styr säkert antennringen bla.
Krånglar den kontakten, så.....

Men OBS, att jag bara tror detta.....
#1324919
Kan någon snälla snälla skicka en beskrivning till mig hur man tar bort immon???
Jag har en Volvo 850 T5R 1995 som startspärren krånglar på så bilen bryter tändningen så får ingen gnista.
Min stackars bil har nu stått i 7 år efter motorrenovering o.s.v. så nu vill jag ha ut den snarast.
Om någon kunde skicka detta till mig så hade jag varit sååååå himla tacksam !!
Börjar bli desperat att få ut bilen igen.
#1341072
Hjälp!
Jag gjorde det en gång på en Volvo 850 96 och glömde allt
men jag vet inte om det fungerar på min S70 99
Jag köpte ett begagnat lås och det startar inte bilen
startspärr blockerad, det nya Volvo-låset är 3700 och jag har inget sätt att betala för det
är det någon som hjälper mig att koppla bort immobiliserar (under ratten)
att koppla dom tva svarta kablar
#1341109
Men om du bara har bytt tändningslåset, borde du ju ha gamla nyckeln kvar till dörrarna på knippan.
Så borde antennringen fånga upp signalen från den.

ELLER, så får du gamla nyckeln kopierad (mekaniska delen) och så sätter du orginalnyckeln invid antennringen.

Lite INTE på att endast ha fjärren till dörrlåsen!
Ha alltid dörrnyckeln med.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)