Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har i en periode slitt med at det lekker vann inn gjennom viftekanalen (Altså..der selve kupe-viften er montert under dashboardet).. Dette er vanlig regnvann..ikke kjøleveske e.l..

Jeg har ikke takluke på bilen min, så ingen drenering derfra som kan skape problemer..

Har sjekket drenering ved dekselet ved frontruten..og renset gjennom denne på passasjersiden..
Har også sjekket selve luft-inntakshullet under den grå platen under frontruten og pakning ser hel og fin ut. samme med den "rammen" som sitter oppå pakningen.

Er det noen andre steder jeg kan sjekke?
er UTROLIG frustrerende å ha vann lekkende inn i kupè'en hver gang det regner...jeg vil naturlig nok ikke ha vann steder der det ikke skal vere vann :P

HÅPER på at noen kan hjelpe meg her inne!!

-Remi
av *pettson*
rmixxx skrev:Har i en periode slitt med at det lekker vann inn gjennom viftekanalen (Altså..der selve kupe-viften er montert under dashboardet).. Dette er vanlig regnvann..ikke kjøleveske e.l..

Jeg har ikke takluke på bilen min, så ingen drenering derfra som kan skape problemer..

Har sjekket drenering ved dekselet ved frontruten..og renset gjennom denne på passasjersiden..
Har også sjekket selve luft-inntakshullet under den grå platen under frontruten og pakning ser hel og fin ut. samme med den "rammen" som sitter oppå pakningen.

Er det noen andre steder jeg kan sjekke?
er UTROLIG frustrerende å ha vann lekkende inn i kupè'en hver gang det regner...jeg vil naturlig nok ikke ha vann steder der det ikke skal vere vann :P

HÅPER på at noen kan hjelpe meg her inne!!

-Remi
Det är såhär att vatten kan passera in vid fläkten på grund av dom orsaker du anger, men ibland är det så att vattnet som skapas av kondensorn inte rinner ut rätt väg. Vattnet ska rinna in mot själva fläktpaketet som sitter mitt i bilen. I botten på denna finns en avtappning, den mynnar ut över katalysatorns skyddsplåt, som ibland blir täppt med problem som följd.
Takk for svar!! :D
Men Condensor? Er ikke det bare på biler med Aircondition? Jeg har nemlig ikke AC i min bil...Bare vanlig varmeapparat..

Begynner å bli SLITSOMT med vann piplende inn i kupe'en hver gang det regner kraftig nå...
av *pettson*
rmixxx skrev:Takk for svar!! :D
Men Condensor? Er ikke det bare på biler med Aircondition? Jeg har nemlig ikke AC i min bil...Bare vanlig varmeapparat..

Begynner å bli SLITSOMT med vann piplende inn i kupe'en hver gang det regner kraftig nå...
Avtappningen ska sitta i botten ändå.
av *pettson*
rmixxx skrev:Ville det ikke kommet vann inn selv når det IKKE regnet om det hadde vert dette som var problemet?
Har man kondensor och det kommer in vatten när det inte regnar så är det kondensvatten ifrån kondensorn som inte rinner ut i botten på paketet.
Om det kommer in vatten när det regnar så har man oftast stopp i dom två kanalerna som leder bort vattnet precis under rutan. Det brukar bli stopp i dom slangarna. Naturligtvis ökar fukthalten i luften och då måste mer vatten också ta sej ut i botten av fläktsystemet via dräneringsslangen.
Har man inte AC så..
Det händer ändå att vatten tittar in i fläktsystemet på grund av regn, snö mm men då i mindre skala än om det är stopp i avrinningen under rutan.
Den fukten ska rinna vidare och ned i fläktsystemets bottenavrinning på *kardantunneln*
ALL fukt som inte kan hindras på utsidan av bilen ska rinna ut i bottendräneringen i mitten i bilen.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]