- tis 05 okt 2010, 22:57
#452239
Jag har en annan ide efter att ha tagit del av ditt mera omfattande material. Det är inte så att du har en spricka i en av luftslangarna?
Eller överhuvudtaget ett slangbrott nånstans? Ditt system har egentligen en åsikt. Det är att mängden uppmätt luft inte överenstämmer med ditt spjälläge.Tyvärr kan jag inte se via dina samlade fakta om värdet var högt eller lågt.
Om luftmassmätarens signal avviker i förhållande till ett beräknat luftmassa sätts felkod ECM-1300.
Beräknad luftmassa är baserad på gasspjällets läge och motorns varvtal.
Ersättningsvärde
-grundladdtryck
-bakre lambdasondsreglering avstängd
-misständning diagnos avstängd
Felorsak
För högt flöde:
-signalledning kortsluten till spänning
-avbrott på jordledning
-defekt givare
För lågt flöde:
-luftläckage
-kontaktresistans
-signalledningen kortsluten till jord
-avbrott på signalledningen
-avbrott på spänningsmatnings ledningen
-defekt givare
Felsymptom
-försämrad prestanda
Eller överhuvudtaget ett slangbrott nånstans? Ditt system har egentligen en åsikt. Det är att mängden uppmätt luft inte överenstämmer med ditt spjälläge.Tyvärr kan jag inte se via dina samlade fakta om värdet var högt eller lågt.
Om luftmassmätarens signal avviker i förhållande till ett beräknat luftmassa sätts felkod ECM-1300.
Beräknad luftmassa är baserad på gasspjällets läge och motorns varvtal.
Ersättningsvärde
-grundladdtryck
-bakre lambdasondsreglering avstängd
-misständning diagnos avstängd
Felorsak
För högt flöde:
-signalledning kortsluten till spänning
-avbrott på jordledning
-defekt givare
För lågt flöde:
-luftläckage
-kontaktresistans
-signalledningen kortsluten till jord
-avbrott på signalledningen
-avbrott på spänningsmatnings ledningen
-defekt givare
Felsymptom
-försämrad prestanda