ÄRRet skrev:Rätt säker på att såna svar avskräcker folk från att fråga. Ska man kunna sin bil innan och utan innan man törs fråga? Varför isåfall ett forum? Varför ska man skämmas för att man vill fixa ett fel utan att lära sig hur hela sin bil fungerar? Rätt säker på att Pettson kommer läxa upp mig om att man inte ska ge sig på saker utan att man vet osv.. Men vissa saker kan väl fixas utan doktorrand i bilteknik?
Läxa upp och läxa upp..
Redan i 3:dje inlägget finns ett bra tips.. I inlägg 4 berättar jag vad koden betyder och hur systemet fungerar och därav vad felet högst troligt är. I Inlägg 5 börjar tankarna driva iväg och man har inte funnit nåt svar på nånting.. I Inlägg 6 kommer ett svar upp igen..
Inlägg 7 visar att inte inlägg 4 lästs överhuvudtaget.... Därav svaret i inlägg 8..
För att bli tydligare får jag isåfall skriva med dubbelt så stora bokstäver i fet stil.. ELLER .. så måste man själv sätta sej in i sitt system för att förstå det andra tillför i frågan. Jag kan djupt gå in på varför mina svar pekar i den riktningen. Men det är ingen ide, om den jag diskuterar med inte vet nånting mekaniskt eller konstruktionsmässigt om det vi pratar om. Har jag fel?
Det vore som om en datatekniker skulle stå inför mej och dra ett riktigt stort fel på sitt tekniska språk. Förmodligen har jag inte en susning om vad han pratar om. Men om jag lärt mej grunderna i det han pratar om så kan jag säkert förstå på ett ungefär vad som pågår.
Att ha en handbok om sin bil för att förstå felbilden, eller för att utföra enklare saker är inte i stil med att vara doktorand, det är inget orimligt krav. Det är vad du är skyldig till att veta om din egen bil...OM du hade tänkt att pilla med den. Det finns INGET i haynes boken som är tekniskt svårt. Den går inte in särskilt djupt även om det verkar så för att den heter verkstadshandbok, därav valet av bok. Ska du in på mekanikernivå för att förstå bilen tekniskt krävs det ca 1 hyllmeter i pappersform. Då har vi inte nått doktorandnivån.....