Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tullaren
Jag har en 855 classic 95:a som jag hade tänkt att köpa för ett bra pris ,vars automatlådan har havererat som jag har förstått så är det en t5 låda som jag behöver.
är det nått jag behöver tänka på når jag byter den????
som jag var inne på laga.se det fanns ju ett antal modeller vilken är det man ska ha??
vad ska man ge för en automatlåda??
Någon som vet??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Först och främst finns ingen 850 classic :wink: Har du en 2.5se har du ingen T5a, men lådorna kan passa för det, jag vet inte säkert.

/Kalle
av *pettson*
Växellådor kostar alltifrån 5000-20.000 beror på om du ska ha en okänd så kallad lågmilare som du inte vet nåt om, eller om du ska ha en utbyteslåda som verkligen är fräsch. Det står på din växellåda i fram/nedkant. (kika underifrån) på en etikett om vilken lådmodell du har. Förutsatt att etiketten är kvar.
denna bil är importerad o lådan saknas
enligt han jag ska köpa en låda som ska vara till en t5

är helt novis när det gäller automatlådor

kan detta hjälpa nått??
Motoreffekt, kw: 166,0 20 vent
Fabrikat: VOLVO 855
Fordonsår: 1996
Tack Kalle o Petsson nu har jag fått reda på vad jag vad det gäller låda.
Jo dom hade men dom skulle ha 17 papp för den o det vill inte jag ge det tycker jag att det är en aning för dyrt men andra sidan så är den helrenoverad.

Om jag får tag i en sån låda e det nått jag behöver tänka på när jag byter den??
Samtidigt du byter låda, byt även packboxen/tätningen som sitter på vevaxeln, mellan motor och låda. Sedan är lådan tom på olja när du får den, så växellådsolja behöver du även.
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]