Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#429110
Köpte nu en luftmassemätare hos den lokale bildelsbutiken då för samma pris som en på biltema.
Nu går den fint så länge jag inte gasar på och det börjar att ladda på lite. Bilen blir orkeslös och varvar inte mer än 2000 varv och går hoppigt ungefär som om varvtals stoppet går in. ETS lampa tänds och även motordiagnoslampan.
Behöver den nya lmm köras in? Har aldrig hört det förrut. E de original lmm som gäller? Tacksam för svar
#429260
Zeppe skrev:Köpte nu en luftmassemätare hos den lokale bildelsbutiken då för samma pris som en på biltema.
Nu går den fint så länge jag inte gasar på och det börjar att ladda på lite. Bilen blir orkeslös och varvar inte mer än 2000 varv och går hoppigt ungefär som om varvtals stoppet går in. ETS lampa tänds och även motordiagnoslampan.
Behöver den nya lmm köras in? Har aldrig hört det förrut. E de original lmm som gäller? Tacksam för svar

Vad är det för felkoder du får då?

LMM behöver inte köras in utan skall fungera direkt.
#429262
Har du åtgärdat eventuella läckor i vacuumslangarna?
Annars misstänker jag att du fått en LMM som inte fungerar i din bil, åk tillbaka och få en ny eller pengarna tillbaka.
Kolla även upp vad du får för felkoder, och om slangarna och kontakten sitter som de ska efter att du bytt LMM.
#429327
Det som händer är att det går att köra bilen med den nya lmm men när det skall laddas på nästan vid kick down så får jag ett snabbt kort skärande metalliskt ljud och direkt lyser ETS. Det går att radera detta och bilen går som vanligt efter det. är nu lite trött på denna vackra bil. Man hade en förhoppning att den skulle hålla lite bättre.
Gillar Volvo ändå. :P
#434211
Det blir kod på ETS med steg 1 inprogrammerat. Det går inte att gasa normalt utan den låter som den laddar full fart rätt in bara, inget tryckpys bredvid. Med original programm går det att köra någorlunda normalt utan vid gaspådrag som går över 3900 rpm, då hoppar den som den inte får soppa. Enligt kompisen som låg bakom rök den mycket och luktar bränt när detta inträffade. Någon som kan läsa felkoder på Orust?

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]