Sida 1 av 1

Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 17:46
av Racing_
Hallå!!

Är det någon här som vet om det skiljer något på dessa lådor.?? Ifrån en vanlig och en GLT.? .. förutom att de kanske är svagare.??

kanske olika anslutningar till hastighetsmätare m.m.??

Mvh
Kim

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 17:59
av Marlboroman
Det är samma låda bortsett från att 10V brukar ha en annan, lägre slutväxel. Uttatg för hastighetsmätare beror på årsmodell.

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 18:04
av Racing_
Gltn är väl 95a och 20V gle ä 96a.? ..

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 18:15
av Marlboroman
Brytounkten för uttag i lådan för hastighetwsmäatre är 95, så man får kolla på lådan i 95:an för säkerhets skull. Annars så går det att bygga om för att ta signal till hastighetsmätaren via abs-systemet.

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 21:16
av Racing_
Hmm Ok. Måste kollas upp.. :) ..vill bara ha så man kan sätta dit låda utan o hålla på o bygga om en massa...Men GLT ä samma rakt över..eller.?

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: sön 04 jul 2010, 21:18
av Racing_
Mena om det är någon skillnad mellan SE och glt förstås ;)

Re: Växellåds funderingar, 855 GL & GLT

Postat: mån 05 jul 2010, 00:42
av *pettson*
Går utmärkt att montera låda upp till 2001. Intern slav är skillnaden.. Har man det innan är det ingen skillnad. Har man det inte tar man och köper dom bitarna ifrån en 98-99 års modell av 70 serie på skroten. Vips har man en fräsch låda till lågt pris utan problems.
Merjobbet är att löda in hastighetsgivaren från lådan (kablaget) på vänster ABS givare för att få signal.