Sida 1 av 1
Startspärr på volvo 850 ?
Postat: sön 29 jan 2006, 20:07
av abbbba
hejsan vart sitter startspärren på en volvo 850 - 92 automat ?
Postat: sön 29 jan 2006, 20:25
av abbbba
har nyss byt från automat till manuel låda , och då ska de finnas en startspärr , för att med automat så kan du inte starta bilen om inte växeln ligger på P men nu när jag har manuel så startar jag ju bilen med en växel i så den där startspärren gör så att jag ej kan starta bilen för växeln är i så spärren ska bort men jag vet ej vart den ligger ????
behöver ett svar så tidigt som möjlit , tack på förhand
Postat: sön 29 jan 2006, 20:37
av ketto
vet ej om de är samma sak men de lär de ju vara!
Sökte lite åt dig och hittade detta!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... mmobilizer
Postat: sön 29 jan 2006, 20:52
av Frigge
Det är inte Immostartspärr på en -92:a utan problemet är p-lägesspärren. Tyvärr vet jag inte så här var den sitter men troligtvis är det ett relä som behöver tas bort o byglas över. Tror reläet sitter i reläcentralen i bilen på förarsidan (är inte säker). Alternativet är ju att brygga på startmotorn,inget kul i längden men tills du vet var spärren sitter
/Fredrik
Postat: sön 29 jan 2006, 21:02
av abbbba
mm precis Frigge de där med p-läget de är den som är problemet , men frågan är en ända litten fråga ´vart sitter den ´
Postat: sön 29 jan 2006, 21:26
av abbbba
en grund fråga igen . jag har byt från automat till manuel låda och får inte startmotorn att funka vid startläge, kan de ha med kablaget som satt på automat lådan att göra , ska jag ta bort den eller ska jag låta den va eller vad ska jag göra för att få den funka ???
Postat: sön 29 jan 2006, 21:33
av Frigge
Problemet du har nu är att du inte har en växellägesgivare längre. I växellägesgivaren sitter spärren (kom just på det) . Gör så att du tar lägesgivaren från aut-lådan och sätter dit på kablaget,då kommer den starta. Nästa steg är att bygla dom två kablarna som har med spärren att göra, den långa vägen är ju att mäta sig till vilken kabel det är

.
Det är ju kabeln som går till solenoiden på startmotorn du ska hitta,mäta dig till. Den från t-låset är troligtvis den enda med ström på vid startläget.
/Fredrik