Sida 1 av 1
Hjälp!! jag har glömt att märka kammdreven på min 850 20 ven
Postat: sön 30 maj 2010, 15:48
av martin47
Hej! jag har haft av toppen men glömde markera kamdreven när jag skulle skruva av dom från kammarna! går det att komma tillbaka med rätt inställning igen? Mvh! martin.
Re: Hjälp!! jag har glömt att märka kammdreven på min 850 24vent
Postat: sön 30 maj 2010, 17:09
av Marlboroman
Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
Re: Hjälp!! jag har glömt att märka kammdreven på min 850 24vent
Postat: sön 30 maj 2010, 18:12
av martin47
Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
Re: Hjälp!! jag har glömt att märka kammdreven på min 850 24vent
Postat: sön 30 maj 2010, 21:33
av Marlboroman
martin47 skrev:men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
Kammar och vevaxel ska stå i sina 0-lägen innan man sätter dit kamremmen.
Re: Hjälp!! jag har glömt att märka kammdreven på min 850 24vent
Postat: mån 31 maj 2010, 09:46
av martin47
martin47 skrev:Marlboroman skrev:Kamdreven är ointressanta om man ska göra en nollning av kammarna. Ta bort rotor / plattan den sitter på och bländaren till kampositionsgivaren så ser du spår i bakänden på kammarna. Dessa spår ska ligga prallellt med delningsplanet mellan topphalvorna. Men insugskammren spår ska ligga övre delningsplanet och avgaskammens spår ska ligga under. Då står kammarna i 0-läge.
okeJ! men är det klart med denna inställning? ska man ställa vevaxel efter märkningen och bara montera remmen efter detta?
okej! jag tackar för detta! om jag fattat detta rätt så ska det bara vara att sätta dit kammdreven vid markeringarna efter att jag har nollat kammarna och vevaxeln?