B5254FS Kokar, råd
Postat: sön 09 maj 2010, 19:46
Hej,
Har en GLT 99 (20.000 mil) som alltid gått som en klocka, men senaste åren har den tjurat när den är kall och börjat dra olja och bensin (ca 10-20% mer) och känns lite slöare. Och nu kokade den, det verkar onekligen som topplockspackningen gått, det kommer avgaser ur expansionskärlet när jag försöker starta den. Ska man riva toppen och få den renoverad, eller skaffa en beggad motor från skroten ( mde tanke på olje o bensin åtgången ).
Eller blir motorn 'som ny' om man renoverar toppen? Kan man göra jobbet sjäv om man har garage och viss mekarvana, dock inte så mycket från bilmotor utan mer från mc..
Tacksam för svar
/Björn
Har en GLT 99 (20.000 mil) som alltid gått som en klocka, men senaste åren har den tjurat när den är kall och börjat dra olja och bensin (ca 10-20% mer) och känns lite slöare. Och nu kokade den, det verkar onekligen som topplockspackningen gått, det kommer avgaser ur expansionskärlet när jag försöker starta den. Ska man riva toppen och få den renoverad, eller skaffa en beggad motor från skroten ( mde tanke på olje o bensin åtgången ).
Eller blir motorn 'som ny' om man renoverar toppen? Kan man göra jobbet sjäv om man har garage och viss mekarvana, dock inte så mycket från bilmotor utan mer från mc..
Tacksam för svar
/Björn