Brunt pulver på tändhatt och i tändstiftshålet. Vad är det?
Postat: sön 18 apr 2010, 21:38
Hej på er.
Har lite småfrågor...
Har problem med att bilen har börjat rycka och den dör om man trycker ner kopplingen.
Bytte tändstiften idag för å se om det hjälper.
Såg då att på 3 av 5 tändhattar och tändstiftshål så är det en massa brunt pulver... Vad är det å varför har det blivit så? Är dessa stiften slitna?




Fråga 2:
Kopplade in felsökningsdatorn på bilen igår och fick fram bla detta felet:
Fuel System 1: Closed Loop Fault.
Har försökt googla och har bara kommit fram att det kanske är fel på lambda/O2 sensorn.
Någon som vet vad som menas med Fuel System 1: Closed Loop Fault lite mer exakt?
Fråga 3:
Sedan finns det nått som heter:
Bank 1 - Sensor 1
Bank 1 - Sensor 2
Någon som vet exakt vad detta är? För jag får bara ett Volt värde på Sensor 1.
//Kensy
Har lite småfrågor...
Har problem med att bilen har börjat rycka och den dör om man trycker ner kopplingen.
Bytte tändstiften idag för å se om det hjälper.
Såg då att på 3 av 5 tändhattar och tändstiftshål så är det en massa brunt pulver... Vad är det å varför har det blivit så? Är dessa stiften slitna?




Fråga 2:
Kopplade in felsökningsdatorn på bilen igår och fick fram bla detta felet:
Fuel System 1: Closed Loop Fault.
Har försökt googla och har bara kommit fram att det kanske är fel på lambda/O2 sensorn.
Någon som vet vad som menas med Fuel System 1: Closed Loop Fault lite mer exakt?
Fråga 3:
Sedan finns det nått som heter:
Bank 1 - Sensor 1
Bank 1 - Sensor 2
Någon som vet exakt vad detta är? För jag får bara ett Volt värde på Sensor 1.
//Kensy