Sida 1 av 1
Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 08:35
av Diboss
Nån som har erfarenhet av chiptrimning till 850 GLT motor?
Ska tydligen lödas.
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 09:29
av ~Kalle~
Tror inte det är någon ide att chippa en GLT. Du får inte så mycket för pengarna

Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 10:55
av wexe
Nej tyvär så känns det som det Tar mer en vad det ger att chippa en sugmotor tyvär :/
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 14:48
av Diboss
Pengarna är 300 så det gör varken från eller till.
Är det inte någon som har chippat sin GLT?
Det detta är vad som står i annonsen
dom är som nya dom ger effektmässigt ca 195hk samnt 235 nm med ett sportavgas, öppet filter och dessa chippen i. så får den en märkbar skillnad på både bottendraget och farten.
även ngt bättre bränsle ekonomi.
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 15:26
av *pettson*
Vad bra? Det är alltså dubbla chip för 300? Menar det är ju ett styrdon för tändningen som måste anpassas.. sen ett för bränslestyrdonet. Sen är 15hk på toppvarv ungefär vad som går att trolla ut. Vridmomentsmässigt går det att flytta kurvan men det går inte att trolla fram massor med mera moment.
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 15:37
av Dobermann
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: fre 09 apr 2010, 16:03
av Diboss
Jo, såna menar jag.
Är det nån som har provat dessa ?
Re: Chiptrimning 850 GLT
Postat: lör 10 apr 2010, 12:19
av Rökmåln
*pettson* skrev:Vad bra? Det är alltså dubbla chip för 300? Menar det är ju ett styrdon för tändningen som måste anpassas.. sen ett för bränslestyrdonet. Sen är 15hk på toppvarv ungefär vad som går att trolla ut. Vridmomentsmässigt går det att flytta kurvan men det går inte att trolla fram massor med mera moment.
Håller med här, GLTn har ju sitt mos vid höga varv.