Chippningen borta efter verkstadsbesök!
Postat: ons 31 mar 2010, 21:47
Hej!
På grund av stor arbetsbelastning så var jag tvungen att lämna min bil till verkstad för att få bytt en läckande vevaxeltätning, Hämtade bilen i eftermiddags och då laddar den bara "normalt" vad en T5 laddar enl laddtrycksmätare, dvs ca 2/3 in på det helvita området. Innan bilen lämnades laddade bilen så att mätaren gick till slutet på det vita fältet.(runt ett kg?) Bilen går nu såvitt jag kommer ihåg som en orginal T5.
Jag vet tyvärr inte vad för chippning som är gjord, då det var gjort när jag köpte den. Pratade som hastigast med verkstaden per telefon och de har inte ändrat någon mjukvara, ändrat wastegate-inställningen och de har brutit strömmen innan de tagit bort anslutningar till boxarna.
Skulle bli verkligt tacksam om någon kunde ge mig ett tips på vägen. Vill helst inta ha den verkstaden fingrandes på bilen igen
Bilinfo, 855 T5 -94, B2354 FT, ca 23000 mil.
mvh
Kristian
På grund av stor arbetsbelastning så var jag tvungen att lämna min bil till verkstad för att få bytt en läckande vevaxeltätning, Hämtade bilen i eftermiddags och då laddar den bara "normalt" vad en T5 laddar enl laddtrycksmätare, dvs ca 2/3 in på det helvita området. Innan bilen lämnades laddade bilen så att mätaren gick till slutet på det vita fältet.(runt ett kg?) Bilen går nu såvitt jag kommer ihåg som en orginal T5.
Jag vet tyvärr inte vad för chippning som är gjord, då det var gjort när jag köpte den. Pratade som hastigast med verkstaden per telefon och de har inte ändrat någon mjukvara, ändrat wastegate-inställningen och de har brutit strömmen innan de tagit bort anslutningar till boxarna.
Skulle bli verkligt tacksam om någon kunde ge mig ett tips på vägen. Vill helst inta ha den verkstaden fingrandes på bilen igen
Bilinfo, 855 T5 -94, B2354 FT, ca 23000 mil.
mvh
Kristian