Sida 1 av 1
Lågt turbotryck
Postat: sön 28 mar 2010, 19:40
av Dobermann
Har problem med lågt turbotryck på 2,5T B5254T (1998), den är chippad med S.A.M, enligt S.A.M 230 hk (169 kW).
Vet inte hur högt turbotryck det chippet ska ge, eller hur högt originaltrycket är...nu ger den iallafall 0,3bar, 0,5 bar med WG urkopplad...
Har kollat över slangar å intercooler
Lustig grej är att det pyser bakom hastighetsmätaren, vid 0,5 bar??? vad sitter där?
Förslag mottaget
Re: Lågt turbotryck
Postat: sön 28 mar 2010, 19:53
av Suomela
Har du möjligtvis en turbomätare i instrumentpanelen? vet inte hur de ser ut i dessa 2.5t, isf kan det vara som så att det är en spricka i vakuumslangen kanske ? vet ej, gissar bara.
och eller har du öppet luftfilter, är det inte de inte det som låter?
Re: Lågt turbotryck
Postat: sön 28 mar 2010, 20:01
av Dobermann
Suomela skrev:Har du möjligtvis en turbomätare i instrumentpanelen? vet inte hur de ser ut i dessa 2.5t, isf kan det vara som så att det är en spricka i vakuumslangen kanske ? vet ej, gissar bara.
och eller har du öppet luftfilter, är det inte de inte det som låter?
Hej, ingen laddtrycksmätare i kupen
Sitter inte öppet filer på den, sitter dock ett sånt sportluftfilter i originalboxen.
'men är rätt säker på att det låter inne i kupen, men ska prova mera, ljud kan ju vara lömska...
Re: Lågt turbotryck
Postat: mån 29 mar 2010, 19:54
av jilldris
Har en exakt likadan 2,5T -98. Finns ju ingen laddluft indragen i kupen om man inte gjort det själv så det låter konstigt. När jag hade problem med att det läckte laddluft så hörde man det också in i kupen. Men för mig så var det slangklämman till nedre luftslangen på intercoolern som rostat av, ska tydligen inte vara helt ovanligt har jag hört. Även tjocka slangen in i insuget ska tydligen kunna läcka.