Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,Har precis varit o tittat på en 850 -93. 140 hk aotomat med 46000 mil på mätaren..Har gått en bit men har full servicebok.Dock hade batteriet dött o killen har bytat,Därefter är det absolut ingen tomgång på bilen.Jag vet att man ska kolla felkoder men jag äger inte bilen (ännu). utan ska ev köpa den o undrar om det kanske kan vara något enkelt??Den gick kanon innan batteriet dog.
Mvh:Peter
Senast redigerad av 1 fajfor, redigerad totalt 0 gånger.
När man kopplat bort batteripolen/erna och startar bilen när den varit strömlös kan den gå lite ojämt innan den "ställt in sig" igen. Hur länge har han haft igång motorn efteråt?
Känner igen det som ~Kalle~ säger att bilen behöver några mil innan det går 100 efter strömlöshet, dock ska den inte gå så illa att den tjuvstannar, min pendlar lite på tomgång och känns på sin höjd lite orkeslös kanske.

En snabb grejj kan väl vara tomgångsmotorn, lätt att plocka bort och blåsa ur så den går lätt. Sitter ovanför gasspjället, under den svarta kåpan.

Bild

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]