Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej, vill bara lufta mitt sinne lite. Va på Bilia i morse å läste felkoder på min 850 glt 97. Aut. 26300 mil.
"lambdalampan" lös. Då visar det sig att sekundärluftpumpen har pajat ihop. Så det blev till att slanta upp 5050kr för bytet inkl. relä! Härlig start på veckan.

Till saken hör att den jävla sekundärluftpumpen e bytt 2007-09-22!! :-(O) Har kvitto från Bilia på delarna! Dvs för prick 4000 mil sedan!!!

Det kanske bara e jag men jag tycker en sån grej som åxå e så pass dyr borde hålla lite längre än så. Eller? Nu borrade mekanikern ett litet hål i botten för dränering av vatten i framtiden. Vad jag förstår e de vattnet som kommer in eller kondensen som tar död på dom. Denna pump skulle va lite bättre tätad påstod han. Tycker bara de e så jäkla dålig kvalite/konstruktion på grejorna. Mvh:Thomas
av *pettson*
Eftersom felet är vida känt sedan många år, men inte på nåt sätt har åtgärdats, så bör det räknas som ett fabrikationsfel. Då har du rätt att få det fixat upp till 3år efter inköp. Ta upp frågan med bilia och ta med kvittot..
av T-rex
Ursäkta men lånar tråden lite, har/hade oxå probl med pumpen att den vattenfylldes och frös, MEN var ifrån kommer såndana mängder vatten/kondens ifrån?? Har tätat pumpen med silicon runt om, så den vägen ser jag inte som rimlig.
Tyder det på nått annat fel eller vad? har oxå fått borrat ett 3mm hål i pumpen så allt rinner ut (hoppas jag).
av *pettson*
Kermithboy skrev:Okej, tror du de funkar när de inte va jag som ägde bilen när den byttes sist? Och har inget kvitto på själva arbetet..
Du har ju kvittot på delarna säger du ju? Det är delarna som kan reklameras OM det nu går att reklamera.
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]