Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av patriot
Har en 96 850 140hk motor.varit på volvoverkstad först 2 veckor då skulle bilrn gå bra tog oss inte hem tillbaka på volvo 3 veckor samma sak åter volvoverkstan de hadde då bytt motorstyrning gick bra i 2 dagar satt på nya delar för 5700kr nu har verkstan gett upp bilen lämnar inga felkoder enl volvo,felet är att den startar går bra ett tag sedan börjar de hacka tappar kraft som om den går på 3 cyl får bilen stå och hacka ett tag går den igen så håller det på kan även rusa upp sig själv nå,n gång jag fundera på att byta mapsensor kan de va den Tacksam för råd..
Senast redigerad av 2 patriot, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av js1
Jättelätt att läsa när du skriver en enda mening på tre rader!! :roll:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Va har dem bytt nu? Kan ju va en hel del olika givare: map, mat, tps, cps eller grundtanädlge som strular.
av zäta
Jag hade samma/liknande felsymptom på min gamla 940 och det var kortis i lambdasonden utan några felkoder.
Felet kom i gick ibland var det OK i några veckor till o med , ibland till o med stannade motorn men gick alltid att få igång efter en stunds malande med starten.

Jag mätte o felsökte en massa gånger men hittade inget och som en sista försök så bytte jag lambdasonden och sen fungerade bilen,,,,,,
av patriot
på kvittot står det att de bytt potentiometer,motorstyrning,givare?tändstift, bränslerelä.Plus att jag satte dit nytt fördelarlock rotor.vilka givare framgår inte.Enligt mig bör de va elfel,Starta idag lät den gå på tomgång när den b örja bli varm börja det igen fast bara ett par sekunder sedan gick den kanske 5 min bra så kom de igen, då slog jag igen huven och satte mig här.Kan tilläga att kamaxelgivare var ny sedan 500 mil. tack för erat intresse.
av lynx
tjena har du fått reda på vad som är fel på din bil, jag har exakt samma symtom på min, håller på att bli tokig, grymt tacksam om du har något svar mvh lynx.
av patriot
Har inte fått nå,n lösning på problemet men väntar på något bra tips tror väl själv på elfel.Kommer lämna in bile på en annan Verkstad till tisdag om det inte löst sig.
av rd350
Hej! några fel som ej ger felkod: Huvudrelä (fyrpoligt vid kylaren), extra lite grövre pluskabeln vid batteriet, pumprelä, bränslepump, skarv i bagage på kabel till bränslepump, tändspole och framför allt fukt i fördelaren.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw