Sida 1 av 1
Givarproblem 850 GLT-92
Postat: tor 01 okt 2009, 19:58
av magnus.
Hej.
Finns det någon här dom vet vilka värden det ska vara i impulsgivarens kontakt,
samt på kamlägesgivarens stift och i kontakten till den?
Tacksam för svar
Re: Givarproblem 850 GLT-92
Postat: tor 01 okt 2009, 21:23
av Sparkz
Impulsgivare: 200-300 Ohm
Kamaxelgivaren är en hallgivare, så där ska du ha matning på två stift och utsignalen på ett. Signalen är hög/låg vartannat varv på vevaxeln. Du får alltså mäta bakifrån med kontakten inkopplad, tändning på och dra runt motorn för hand. ( I med femman och knuffa bilen)
Re: Givarproblem 850 GLT-92
Postat: fre 02 okt 2009, 15:20
av magnus.
Tack, impulsgivaren låg på 240 ohm och matning fanns där det skulle,
grejen är den att jag bytt övre motorbussning, plockade loss hela plåtdelen bussningen sitter i.
Sedan dess är bilen stendöd, så nu står man där som ett frågetecken.