Sida 1 av 1
Lagring krängningshämmare 850 -93
Postat: tis 08 sep 2009, 01:26
av Lasse81
Hej!
Vet inte om jag frågat om detta förut, men isf har jag glömt svaret. De gummilager som fäster och lagrar krängningshämmaren i framvagnen är helt slut.
Hur mycket måste jag slite ner för att byta dessa?
Är de delbara, eller ska de "träs" på? Hur mycket måste jag isf släppa ner för att byta dessa?
Re: Lagring krängningshämmare 850 -93
Postat: tis 08 sep 2009, 08:41
av *pettson*
En del kräningshämmare är det bytbara gummin på. Andra har vulkade. Du måste släppa ned subframen i bakkant för att kunna byta dom eller byta hela kräningshämmaren.
Re: Lagring krängningshämmare 850 -93
Postat: tis 08 sep 2009, 19:46
av Lasse81
Hur vet jag vilken modell av krängningshämmare jag har? Skiljer det på årsmodell, eller är det godtyckligt oavsett år?
Behöver jag hänga motorn, eller kan jag släppa ner "ramen" ändå?
Re: Lagring krängningshämmare 850 -93
Postat: tis 08 sep 2009, 22:57
av *pettson*
Det finns inget givet år. Du måste kika manuellt. Motorn står ju på subframen. Det är ju betydligt enklare att hänga upp motorn och låta den hänga.
Re: Lagring krängningshämmare 850 -93
Postat: ons 09 sep 2009, 18:14
av Uninium
När jag bytte på min 93ans GLE så sänkte jag vaggan i bakkant med hjälp av domkraft och pallbock så bytte jag dom relativt enkelt fast det var trångt.
Jag hade utbytbara bussningar.