Sida 1 av 1
Från 4 bult till 5 bult?
Postat: sön 16 aug 2009, 20:43
av bohrn
Tja. Har en 850 92:a . Vill då ha 5 bult i stället för 4. Är det svårt att fixa?
Re: Från 4 bult till 5 bult?
Postat: sön 16 aug 2009, 20:48
av mr850gle
bohrn skrev:Tja. Har en 850 92:a . Vill då ha 5 bult i stället för 4. Är det svårt att fixa?

-) Selv har jeg en 93 mod med 4 bolter tror de kom fra 94 og oppover med 5!Men hvorfor 5?? ?:-/
Re: Från 4 bult till 5 bult?
Postat: sön 16 aug 2009, 21:01
av PDK
Om det är svårt? Tjaa... Men varför ens vilja byta ut 4 mot 5-bults?
Rätta mig om jag har fel. Då måste du byta ut bromsskivor och hjullager för att detta ska vara möjligt?
O det blir en saftig nota!
Re: Från 4 bult till 5 bult?
Postat: sön 16 aug 2009, 22:28
av *pettson*
Dom flesta skrotar har kit dom plockat ihop. 4 skapliga skivor samt 4 hjullager för en summa. Inget ovanligt och inget svindyrt.
Re: Från 4 bult till 5 bult?
Postat: mån 17 aug 2009, 09:22
av bohrn
Jag kom över 4 alu fälgar 18" med nya däck och 4 nya vinter däck på 16" alu. 18" vart jag ganska kär i så jag vill ju ha dom på bilen. Och så behöver jag byta alla skivor på bilen och då är ju 4 bult dyrare än 5 bult. Och en polare har en uppsättning nya brembo skivor 5 bult.
Så är det bara hjullager man behöver byta då ?
Det va något pucko som sa att jag va tvungen att byta typ bakaxel och fjäderbenen..
Re: Från 4 bult till 5 bult?
Postat: mån 17 aug 2009, 09:48
av *pettson*
Hjullagren består av hela enheter inkl medbringarskivan som du sätter skivorna på. Du behöver inte byta nåt mera än just skivor och hjullager. Allt annat är lögn.