Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
#237278
Mackansglt skrev:
PDK skrev:jag har en 854:a modellår 96... det står OBD II på mynthållaren?
Men vart sitter uttaget?? Hur nollar jag då?
Slit bort mynthållaren så sitter OBDII uttaget därunder.
Du måste ha en felkodsläsare ellen en OBD II kabel kopplad till en dator för att kunna nolla koder.
jag hittade en 16-polig uttag... men funkar alla felkodsläsare på marknaden? någon som kan rekommendera någon bra felkodsläsare? fanns en på biltema??? 8)
av *pettson*
#237500
PDK skrev:
Mackansglt skrev:
PDK skrev:jag har en 854:a modellår 96... det står OBD II på mynthållaren?
Men vart sitter uttaget?? Hur nollar jag då?
Slit bort mynthållaren så sitter OBDII uttaget därunder.
Du måste ha en felkodsläsare ellen en OBD II kabel kopplad till en dator för att kunna nolla koder.
jag hittade en 16-polig uttag... men funkar alla felkodsläsare på marknaden? någon som kan rekommendera någon bra felkodsläsare? fanns en på biltema??? 8)
Biltemas fungerar inte till volvo 96-99
av BrianS
#240842
*pettson* skrev:Biltemas fungerar inte till volvo 96-99
Er det denne du mener?
Bild
art. nr. 15-1385

Har kigget lidt rundt på siden her , men hvilken fejlkode læser anbefales så?
av *pettson*
#240912
BrianS skrev:
*pettson* skrev:Biltemas fungerar inte till volvo 96-99
Er det denne du mener?
Bild
art. nr. 15-1385

Har kigget lidt rundt på siden her , men hvilken fejlkode læser anbefales så?
Det är en bra fråga vilken som går bra att använda. Dom alla jag stött på kan i bästa fall läsa MOTRONIC styrsystem, men endast turbo har detta. Dom andra har LH eller fenix och dom kan inte felkodsläsarna läsa ur. Dessutom verkar dom inte kunna läsa alla system i bilen och då är det ju bara värdelöst att lägga pengar på den överhuvudtaget. Tyvärr är det så att dom jag känner till kan läsa ur ALLA koder kostar runt 6500kr. Den har då samma egenskaper som en volvo system tester helt enkelt.
av BrianS
#240992
*pettson* skrev:
BrianS skrev:
*pettson* skrev:Biltemas fungerar inte till volvo 96-99
Er det denne du mener?
Bild
art. nr. 15-1385

Har kigget lidt rundt på siden her , men hvilken fejlkode læser anbefales så?
.....Tyvärr är det så att dom jag känner till kan läsa ur ALLA koder kostar runt 6500kr. Den har då samma egenskaper som en volvo system tester helt enkelt.
Og så kan man lige så godt gå til volvo og betale der :D medmindre bilen ofte går i stykker!
Takker for svaret.
Altid gode svar fra dig :)
Användarvisningsbild
av lp1965
#243105
Min servicelampa tändes idag, hade bilen på service på Volvo för c.a 1500 mil sen, då b.l.a kamrem m.m byttes...knappar man in så lampan skall tändas efter 1500-2000 mil då? Gjorde ett oljebyte för c.a 500 mil sen själv (helsyntet)..vad är det som styr att lampan skall tändas? låg oljenivå? Dålig olja? Eller mekanikern som knappar in på nått sätt att den skall tändas igen om ett visst antal mil? Ja menar, oljan kan ju inte vara dålig redan efter 500 mil? Innan ja gjorde den stora servicen så körde ja minst 1000 mil utan att den tändes iaf...tacksam för svar 8)
Har en 850 GLT 95:a
Användarvisningsbild
av Phantom
#243159
lp1965 skrev:Min servicelampa tändes idag, hade bilen på service på Volvo för c.a 1500 mil sen, då b.l.a kamrem m.m byttes...knappar man in så lampan skall tändas efter 1500-2000 mil då? Gjorde ett oljebyte för c.a 500 mil sen själv (helsyntet)..vad är det som styr att lampan skall tändas? låg oljenivå? Dålig olja? Eller mekanikern som knappar in på nått sätt att den skall tändas igen om ett visst antal mil? Ja menar, oljan kan ju inte vara dålig redan efter 500 mil? Innan ja gjorde den stora servicen så körde ja minst 1000 mil utan att den tändes iaf...tacksam för svar 8)
Har en 850 GLT 95:a
Lampan styrs av antingen körda mil eller antal gångtimmar :roll:
Användarvisningsbild
av Severin
#243178
Phantom skrev:
lp1965 skrev:Min servicelampa tändes idag, hade bilen på service på Volvo för c.a 1500 mil sen, då b.l.a kamrem m.m byttes...knappar man in så lampan skall tändas efter 1500-2000 mil då? Gjorde ett oljebyte för c.a 500 mil sen själv (helsyntet)..vad är det som styr att lampan skall tändas? låg oljenivå? Dålig olja? Eller mekanikern som knappar in på nått sätt att den skall tändas igen om ett visst antal mil? Ja menar, oljan kan ju inte vara dålig redan efter 500 mil? Innan ja gjorde den stora servicen så körde ja minst 1000 mil utan att den tändes iaf...tacksam för svar 8)
Har en 850 GLT 95:a
Lampan styrs av antingen körda mil eller antal gångtimmar :roll:
Och antal mån va?
Användarvisningsbild
av Phantom
#243204
sewe skrev:
Phantom skrev:
lp1965 skrev:Min servicelampa tändes idag, hade bilen på service på Volvo för c.a 1500 mil sen, då b.l.a kamrem m.m byttes...knappar man in så lampan skall tändas efter 1500-2000 mil då? Gjorde ett oljebyte för c.a 500 mil sen själv (helsyntet)..vad är det som styr att lampan skall tändas? låg oljenivå? Dålig olja? Eller mekanikern som knappar in på nått sätt att den skall tändas igen om ett visst antal mil? Ja menar, oljan kan ju inte vara dålig redan efter 500 mil? Innan ja gjorde den stora servicen så körde ja minst 1000 mil utan att den tändes iaf...tacksam för svar 8)
Har en 850 GLT 95:a
Lampan styrs av antingen körda mil eller antal gångtimmar :roll:
Och antal mån va?
Glömde det :oops:
av ixs
#247049
På 99 och nyare släckar man med knappen till trippmätaren.
Radioläge på, trippmätaren på T1
Håll in knappen och sätt på tändningen.
Håll kvar tills lampan blinkar.


Prövade på min v70, färddatorn i läge trippmätare, radioläge på, 0-ställningsknappen intryckt. Satte på resten av tändningen, höll inne ca: 30 sek. Nada!
T1? Trippmätare är nog läge 4, näst sist?
Vilken lampa skall blinka? Färddatorns eller servicelampan på inst-brädan?
MVH IXS
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]