Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
#164652
Fungerar diagnosuttaget som det ska annars? Lysdioden ska lysa när du trycker på knappen. Svarar instrumentet om du läser felkoder? Det blir gärna dålig kontakt där med tiden...
av Newman
#164935
Sparkz skrev:Fungerar diagnosuttaget som det ska annars? Lysdioden ska lysa när du trycker på knappen. Svarar instrumentet om du läser felkoder? Det blir gärna dålig kontakt där med tiden...

Instrumentet jag hade var endast för serviceåterställning, fanns ingen felkodsläsare i det. Lysdioden lyser varje gång jag trycker på knappen oavsett om jag ansluter den lilla kabeln till diagnosuttaget eller inte. Sen händer det inte så mycket mer :(
Användarvisningsbild
av Örnen
#175042
Äsch hålla på att försöka släcka en servicelampa.
Det verkar ju enklare och billigare och man slipper få lampan tänd för tid och evighet om man lyfter av överdelen på instrumentpanelen och tar bort glödlampan helt enkelt. Man kan passa på att byta eventuella trasiga lampor samtidigt. Gjorde så på farsans V70-98. Byter man bara olja och servar bilen som man ska behöver man ingen lampa som talat om när det skall göras. Tänk om lampan gått sönder och man sitter och funderar om den inte skall tändas snart...jag vet att det säkert finns en hönshjärna(dator) i bilen som räknar hur antal kallstarter och annat matnyttigt, men man måste ju kunna tänka själv också.
av ChillaX_
#184856
Det är Yazaki-instrument som nollställs manuellt, på min -96a så pillade jag bara bort gummiplutten till vänster om trippmätaren och tryckte in knappen. Vdo-instrumenten måste man nollställa genom databoxen eller OBD-II uttaget!
av SHO
#208489
På 99 och nyare släckar man med knappen till trippmätaren.
Radioläge på, trippmätaren på T1
Håll in knappen och sätt på tändningen.
Håll kvar tills lampan blinkar.
.....

Ursäkta korkad fråga men: Vadå "Radioläge på"?
Användarvisningsbild
av Tomas88
#208505
Radioläget är det läge på tändningslåset då du kan använda radio och lite andra prylar.
Antar att det är läge 1 även på 850/v70. Har varit så på de flesta bilar jag kört.
av *pettson*
#208528
Det finns ett erkänt fel på 92-93 där du får diagnossvar att lampan är släckt (diagnosen blinkar snabbt) Men där instrumentet vägrar släcka servicelampan alternativt så tänds den direkt efter nån minut. Felet är ett processorfel. Åtgärd byte av kretskort eller instrument.
av SHO
#209401
Tomas88 skrev:Radioläget är det läge på tändningslåset då du kan använda radio och lite andra prylar.
Antar att det är läge 1 även på 850/v70. Har varit så på de flesta bilar jag kört.

Ibland skriver man innan man tänkt...*garv* :mrgreen:
Borde jag ju ha fattat......
En annan sak är att det finns bara en trippmätare dvs inte T1 & T2, skall det funka ändå eller?
Jag har en V70 99/00
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]