Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bilskojare
#626543
volvo_c70 skrev:Om du nollställer din vägsträcka på höger sida på instrumentpanelen så kan följande vara lönt att testa.
1. Slå till startnyckeln i läge ett
2. Tryck in nollställning av vägsträckan samt ha den intryckt under hela momentet
3: ställ nu nyckeln i läge två och invänta att servicelampan blinkar
3: Nollställ nu nyckel och därefter starta bilen.


Nu ska s-lampan vara släckt till det är tid med nästa service och det är tid att göra om hela proceduren igen.
Funkade inte på min bil så jag provade lite varianter tills det funkade

Punkt 1 till 3 som ovan.

1. Slå till startnyckeln i läge ett
2. Tryck in nollställning av vägsträckan samt ha den intryckt under hela momentet
3: Ställ nu nyckeln i läge två och invänta att servicelampan blinkar
4: Släppte "nollställningsknappen"
5: Stängde av tändingen.

V70 XC 00 (uttagen -99)
Användarvisningsbild
av sirJon
#698565
Nu menar jag fysiskt ta bort S-lampan helt och hållet. Då behöver man komma innanför instrumentpanelen på något vis antar jag.
Men hur gör man det?
av Tommty
#698569
komm åt och ta bort servce lampan helt...ja, blir att riva ner övre instrumentpanel och ev. airbag om du har det på passagerarsidan.

2 frågor dock.

1) varför?

2) blir det inte någon sorts felkod för detta?
av Tommty
#698635
Lucif3r skrev:Mig veterligen blir det ingen felkod för att en lampa i instrumentpanelen är sönder/borttagen.
Men jag undrar också varför du ska ta bort servicelampan? Det tyder ju på att det är något som felar, är det inte bättre att åtgärda detta?
det är det jag undrar, för det blir felkod om t.ex avgasreningslampan är sönder vad jag har lyckats läsa mig till.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]