Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matgus
#425718
taxi skrev:Tack för försöket, det blir plocka ur lampa då
Sen när du säljer den så kan du leka Taikon och säga att bilen är så bra att den aldrig behöver service. :P
av rmixxx
#448248
CRAP...

Jeg har en -94 mod 850..
Får ikke service-lyset av...

Har prøvd:
*Tenning i posisjon 2;
*Jumper i sokkel A7.
*4 trykk for å komme i "data-mode"
*trykke inn kode 1-5-1
Blinker IKKE etter koden blir tastet inn.. Og lampen kommer tilbake når jeg starter bilen igjen.

Har også prøvd samme prosedyre ang. tenning og jumper-posisjon + holde knappen i 10 sek.. for deretter å vente til lyset kommer på igjen og trykke i nye 10 sek.. no luck..

Jeg vil ha service-lyset bort.. Jeg vil HELST ikke fjerne pæren fysisk..
av MrMaxi
#449150
Bra tråd. fick testa två olika varianter men sen funklade det...

Volvo V70 2,4 140 hk 2000, gamla modellen...

Hälsn Jan
av rmixxx
#449248
Virket merkelig nok ikke på min 94. mod 850...

Men...lyset er borte nå (fyskisk borte) ...så case closed for min del :P fjernet den når jeg alikevel skiftet instrumenteringslys(dioder)..
av MrOhlsson
#504843
Sparkz skrev:Många frågar...
Detta gäller alltså upp till -95.
På 96-98 måste man ha instrument för att släcka lampan.

Tändning på
Kabeln i hål 7 i diagnosuttag A på styrenhetboxen bakom höger strålkastare.
Tryck 4 ggr på knappen (mod 4, det är här man kan mata in koder)
Tryck in kod 151: Tryck 1 gång, vänta tills dioden lyser, tryck 5 ggr, vänta tills dioden lyser, tryck en gång.
Nu ska dioden blinka snabbt, då är det klart.

På 99 och nyare släckar man med knappen till trippmätaren.
Radioläge på, trippmätaren på T1
Håll in knappen och sätt på tändningen.
Håll kvar tills lampan blinkar.


1 Stäng av tändningen 2tryck in tripp mätar knappen 3 Slå på tändningen 4 Vänta tills service lampan blinkat i 10 sek därefter släpp knappen så har den slocknat //Fredde
av jagrullar71
#511256
Hej!

Kommer troligen snart att köpa en V70 se-97 med 2.5 liters motorn på 106kw (B5252S). Enligt ägarinnan så är det en del problem med varningslampor som lyser som måste åtgärdas och släckas. Själva skruvandet klarar jag själv men det kan vara bra att kunna söka och läsa ut felkoder och sedan även släcka dessa lampor.

Jag har letat på nätet och hittat och tillverkat en egen väldigt enkel felkodsläsare genom att köpa en ledlampa på 12 volt och sedan lött på en plus och en minus samt en kabel till på minussidan. Dessa kablar ska ned i OBD-II uttaget mellan stolarna. Pluskabeln ska placeras i pinhål 16 och minuskabeln i pinhål 5. Felkoderna ska sedan kunna läsas genom att sedan placera den tredje kabeln (monterad på minuskabeln) till pin 3 i uttaget i en sekund. Sedan ska led-lampan lysa och kunna ge mig information (genom blinkningar) om vilka fel som ligger på ecu:n. Det ska enligt uppgifterna jag har också gå att sedan radera felkoderna. Någon som har provat detta och som fått det att fungera?? Har ingen bil att prova på tyvärr. Hur läser man av själva blinkningarna om det skulle funka?? Felkoder till en V70 SE -97 (B5252S) eftersökes också eller är det samma som till 850??

Mvh/
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]