Bromsok 850, verkstadsbärgning nästa...?
Postat: tor 06 aug 2009, 16:24
Nu är man nog fettorsk verkar det som.
Problemet:
#Inre bromskolv höger bak går inte tillbaks efter motionering, har provat alla knep och verktyg inbillar jag mig.
#Kan inte skruva ur bromsröret då fästnippeln bara är skit, trots flera dagars duktigt hård kraffsning+5-56 under och runt skallen/gänget.
Vad göra?!?
Kan man klippa bromsröret vid nippeln, köpa nya ok och kona till befintligt bromsrör, flacka av bockningen lite och på så sätt slippa byta bromsslangkoppling OCH rörhelvete som sitter riktigt jobbigt till OCH riktigt duktigt jobbigt rostigt...?
Isf, hur konar man bromsrören?
Eller kan man bromsa ur den kolv som inte vill in för att därefter försöka få in den igen, montera ok, skiva och belägg och köra skiten till verkstad enl. sista förslaget?
Kan man klippa bromsröret vid nippeln, ta bort oket, "proppa" bromsröret på något sätt och köra till närmaste verkstad ett par kilometer bort med väl fungerande frambromsar+v bakbroms?
Eller fixa handbromsen och köra skiten till till verkstaden med bara handbroms kl. 05:00 en vardagsnatt med
varningsblinkers..?
Var sista gången man gav sig i kast med rostiga ok kopplade med dito rostiga bromsrörskopplingar... :evil:
Problemet:
#Inre bromskolv höger bak går inte tillbaks efter motionering, har provat alla knep och verktyg inbillar jag mig.
#Kan inte skruva ur bromsröret då fästnippeln bara är skit, trots flera dagars duktigt hård kraffsning+5-56 under och runt skallen/gänget.
Vad göra?!?
Kan man klippa bromsröret vid nippeln, köpa nya ok och kona till befintligt bromsrör, flacka av bockningen lite och på så sätt slippa byta bromsslangkoppling OCH rörhelvete som sitter riktigt jobbigt till OCH riktigt duktigt jobbigt rostigt...?
Isf, hur konar man bromsrören?
Eller kan man bromsa ur den kolv som inte vill in för att därefter försöka få in den igen, montera ok, skiva och belägg och köra skiten till verkstad enl. sista förslaget?
Kan man klippa bromsröret vid nippeln, ta bort oket, "proppa" bromsröret på något sätt och köra till närmaste verkstad ett par kilometer bort med väl fungerande frambromsar+v bakbroms?
Eller fixa handbromsen och köra skiten till till verkstaden med bara handbroms kl. 05:00 en vardagsnatt med
varningsblinkers..?
Var sista gången man gav sig i kast med rostiga ok kopplade med dito rostiga bromsrörskopplingar... :evil: