Trasig drivaxel efter lagerbyte C70 T5 -98
Postat: sön 26 jul 2009, 20:27
Jag lämnade in min C70 T5 -98 för en hjulinställning förra veckan.
Jag hade märkt ett konstigt ljud från höger fram sen en tid tillbaka, och misstänkte lagerljud, fastän jag själv inte kände igen ljudet som ett lagerljud. Lät mer som ett något låg emot bromsskivan eller nåt. Hjulet glappade inget heller, och ljudet förstärktes inte märkbart i kurvor.
Hur som helst, jag köpte ett lager och la i bilen när jag lämnade in den, och berättade om ljudet för verkstadskillen. Fick svaret "Inga problem, det där tar vi reda på, det löser vi."
När jag sen skulle hämta bilen 2 dagar senare stod bilen utan hjul och utan drivaxel.
Killen hade bytt lager och gjort hjulinställning, och när han sedan provkörde kom han 50 meter, sen gick inre drivknuten åt helvete.
Frågan är ju nu om det va knuten som va dålig från början, och det va därifrån ljudet kom? Eller är det så att han har inte gjort rätt när han bytt lager och skadat knuten?
Har läst detta inlägg: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... arm+haveri
Låter precis som det gått till på samma sätt med min bil? Jag har ingen lust att betala hela kalaset om det är mekanikern som har orsakat skadan.
Vad tror ni?
Jag hade märkt ett konstigt ljud från höger fram sen en tid tillbaka, och misstänkte lagerljud, fastän jag själv inte kände igen ljudet som ett lagerljud. Lät mer som ett något låg emot bromsskivan eller nåt. Hjulet glappade inget heller, och ljudet förstärktes inte märkbart i kurvor.
Hur som helst, jag köpte ett lager och la i bilen när jag lämnade in den, och berättade om ljudet för verkstadskillen. Fick svaret "Inga problem, det där tar vi reda på, det löser vi."
När jag sen skulle hämta bilen 2 dagar senare stod bilen utan hjul och utan drivaxel.
Killen hade bytt lager och gjort hjulinställning, och när han sedan provkörde kom han 50 meter, sen gick inre drivknuten åt helvete.
Frågan är ju nu om det va knuten som va dålig från början, och det va därifrån ljudet kom? Eller är det så att han har inte gjort rätt när han bytt lager och skadat knuten?
Har läst detta inlägg: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... arm+haveri
Låter precis som det gått till på samma sätt med min bil? Jag har ingen lust att betala hela kalaset om det är mekanikern som har orsakat skadan.
Vad tror ni?