Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kefir46
Har en 855:a som läcker kylarvätska..de senaste dagarna har det varit en pöl på cirka 5-6 cm i diameter varje dag längst fram under kylaren på morgonen..har känt på nedre kanten av kylaren och den är våt med droppar som hänger lite lätt på nedre kanten av kylaren..fyllde på ny vätska i behållaren i förrgår och idag är det bara 2/3 kvar..nu undrar jag vad som finns att göra för att fixa detta eller om detta betyder att kylaren är paj och behöver bytas?

Tackar för svar!
Användarvisningsbild
av kenlav
Hade liknande problem med min 850 fick fylla på några deciliter vatten varje dag men hade inget läckage under bilen, misstänker att vattenpump eller topppackning är boven. Jag hällde i "Wynn's Cooling System Stop Leak" kostar 149:- innehåller granulat som är små korn som löser och tätar läckor. Kolla in deras hemsida på http://www.wynnsbutiken.com sök på kylartätning/rengöring i marginalen så får du fram och läsa om medlet.
Detta funkar hur bra som helst inget kylarvatten försvinner. Har nu kört runt 1000 mil med detta medel i. Inga problem med värme eller så på vintern och motorn kyler perfekt.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]