Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja då har man köpt ny bil igen då, men ett litet problem. När jag tillexempel kör mot en rondell och släpper gasen och sedan trycker ner gasen igen då rycker den i växeln eller hur man ska förklara det.

Vad gör jag åt detta?
Okay, jo jag har läst dina tidigare svar där du har sagt det där. Men asså jag kör väldigt hårt så att det blir juh som fel. Men det är typ som att man kopplar med en manuell bil och sedan sprättar på ettan. Fast "felet" uppstår bara ibland.
av *pettson*
Nu är det ju såhär att växellådans styrdon är ju inte nåt speciellt intelligent, kickdown använder lådan både nu och då när den är på gränsen till en ny växel. Den räknar både på varvtal och vridmoment. Eftersom du inte kan ändra mekaniken får du väl ändra körtekniken då. Ska du få en automatlåda att växla som du förmodligen kör så får du byta turbin och programvara.
Om man nu ser till hur hårt du nu gasar efter detta gassläp så kommer du ju aldrig ifrån dessa mer eller mindre ryck beroende på fartökningen som bilen i sin tur fått för sig att du vill upp i allt som sagt styrt av hur hårt du nu pressar ner gaspedalen.Möjligtvis i en Lexus men knappast i en Volvo 850.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]