Damaskbyte
Postat: ons 08 apr 2009, 21:49
Hej, jag ska byta drivknutsdamasker på din 850 GLT 97-a.
Ska använda mig av mekonomens "unifit" damasker som e töjbara, så jag slipper ta loss knuten. Båda mina damasker är hela, men har torrsprickor. Så, frågan är som följer: Hur är det med fettet, måste jag torka bort så mycket som möjligt av det gamla fettet i knuten eller kan ja bara slaska dit hela den medföljande tuben med fett? Gör det ngn skillnad om det blir "för mycket" fett i knuten? Mvh: Thomas
Ska använda mig av mekonomens "unifit" damasker som e töjbara, så jag slipper ta loss knuten. Båda mina damasker är hela, men har torrsprickor. Så, frågan är som följer: Hur är det med fettet, måste jag torka bort så mycket som möjligt av det gamla fettet i knuten eller kan ja bara slaska dit hela den medföljande tuben med fett? Gör det ngn skillnad om det blir "för mycket" fett i knuten? Mvh: Thomas