Sida 1 av 1

Damaskbyte

Postat: ons 08 apr 2009, 21:49
av Kermithboy
Hej, jag ska byta drivknutsdamasker på din 850 GLT 97-a.

Ska använda mig av mekonomens "unifit" damasker som e töjbara, så jag slipper ta loss knuten. Båda mina damasker är hela, men har torrsprickor. Så, frågan är som följer: Hur är det med fettet, måste jag torka bort så mycket som möjligt av det gamla fettet i knuten eller kan ja bara slaska dit hela den medföljande tuben med fett? Gör det ngn skillnad om det blir "för mycket" fett i knuten? Mvh: Thomas

Re: Damaskbyte

Postat: ons 08 apr 2009, 22:08
av Nexus
finns ju redan en tråd om ämnet uppe så varför starta en ny? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=39601

Re: Damaskbyte

Postat: ons 08 apr 2009, 22:21
av Kermithboy
Jo Grammse, jag läste den tråden, men jag undrar om allt fett MÅSTE ut eller om man kan fylla på lite eller om man kan fylla på allt fett som följer med damasken. Och vad det spelar för roll med "för mycket fett"

Re: Damaskbyte

Postat: tor 09 apr 2009, 09:42
av *pettson*
Kermithboy skrev:Jo Grammse, jag läste den tråden, men jag undrar om allt fett MÅSTE ut eller om man kan fylla på lite eller om man kan fylla på allt fett som följer med damasken. Och vad det spelar för roll med "för mycket fett"
ALLT fett ska bytas och rätt mängd ska in i knuten. För lite kan skada knuten och för mycket lär spränga damasken så småningom på grund av centrifugalkraften.

Re: Damaskbyte

Postat: tor 09 apr 2009, 12:32
av Kermithboy
Okej pettson. Då gör jag så. Mängden fett som följer med damasken,från biltema i detta fall är väl anpassad efter bilmodell va? Så man vet hur mycket som ska i..