- tor 02 apr 2009, 21:37
Hej alla glada lägger in ett nytt inlägg eftersom jag inte fick några svar :) vill verkligen veta vad det är för fel så man får bukt med det, det är en volvo 850 Glt 92- och den har börjat misstända vid 4000 varv, har bytt fördelarlock, rotor, tändkablar, men fortfarande misständer den, så vi kollade felkoder och fick upp 5.1.2, Korttids bränsleblandning för fet, Nån som vet va som är fel?, måste ha svar så fort som möjligt ! :)
att tillägga så misständer den bara när den är kall, när man får upp värmen riktigt går den bra, men sen motor lampan börja lysa så säger den ifrån ibland när man ska göra omkörningar o gasar på lite extra.
kan det vara lamdasonden som börjar ge upp?
Jag raderade din gammla tråd om samma ämne samt la in bilmodellen i denna rubriken/ Grammse
att tillägga så misständer den bara när den är kall, när man får upp värmen riktigt går den bra, men sen motor lampan börja lysa så säger den ifrån ibland när man ska göra omkörningar o gasar på lite extra.
kan det vara lamdasonden som börjar ge upp?
Jag raderade din gammla tråd om samma ämne samt la in bilmodellen i denna rubriken/ Grammse