Slå på/Av värmefläkten med vippbrytare?855-93
Postat: sön 22 feb 2009, 20:06
Hejsan!
Jag har under ett flertal år kört en SAAB 900s-94 men nu kastbytt mot en 855 GLT -93.
Vi har skaffat hund och denna är stor och fin. Den har rullat endast(38000mil:-)
Den har automatlåda och växlar mjukt trots ca:-29 förra veckan.
Nu till min fråga....
Fläkten slås på/Av med en ditsatt vippbrytare till höger om ratten. Den fungerar således endast i ett läge. Om jag inte har igång bilen fungerar den i allafall. Jag kan slå på fläkten med vippbrytaren fastän bilen är avslagen. När jag startar och slår på fläkten med vippbrytaren blinkar 2st lampor ac+ en till i ca: 5-8 sekunder sen slocknar de.
Av vilken anledning har de satt dit denna vippbrytare?? :?:
Skulle vara kul att ha den som den skall med fläktreglaget 1-4.
den har tidigare före förra ägaren gått som Taxi, kan det vara en anledning som de velat ha?
Kul om någon mer händig än jag kan klura ut detta.
/Johnny i Piteå
Jag har under ett flertal år kört en SAAB 900s-94 men nu kastbytt mot en 855 GLT -93.
Vi har skaffat hund och denna är stor och fin. Den har rullat endast(38000mil:-)
Den har automatlåda och växlar mjukt trots ca:-29 förra veckan.
Nu till min fråga....
Fläkten slås på/Av med en ditsatt vippbrytare till höger om ratten. Den fungerar således endast i ett läge. Om jag inte har igång bilen fungerar den i allafall. Jag kan slå på fläkten med vippbrytaren fastän bilen är avslagen. När jag startar och slår på fläkten med vippbrytaren blinkar 2st lampor ac+ en till i ca: 5-8 sekunder sen slocknar de.
Av vilken anledning har de satt dit denna vippbrytare?? :?:
Skulle vara kul att ha den som den skall med fläktreglaget 1-4.
den har tidigare före förra ägaren gått som Taxi, kan det vara en anledning som de velat ha?
Kul om någon mer händig än jag kan klura ut detta.
/Johnny i Piteå