Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skorpio
Någon som vet...har tips?
Har en Volvo S70...där värmefläkten skriker till ibland....sen efter en kort stund så död den....säkringen ryker...kommer en svag doft av bränt plast inbillar jag mig samtidigt........byter jag säkring så kan det gå upp till ett par dagar innan samma fenomen uppträder...skriker lite i den sen pang...säkringen ryker....någon som vet??? vad kostar en ny fläkt ungefär?lätt att byta själv?....tacksam för alla tips i äm,net
....................Moss.............................

Tog bort ditt ena inlägg då hade precis samma innehåll som detta... Korspostning ej tillåtet på detta forum.
Mvh Ramon /Admin
av skorpio
Ingen i hela Volvovärlden som har tips i ämnet???? som vart med om liknande?som kan/vet vad felet är...........please????
..................................Moss......................................
av NCR
Jag tycker (av erfarenhet från äldre Volvos) att det låter som om antingen strömmen går trögt, dvs att du har ärg på kontakterna vilket gör att det blir varmt, eller så är din kupéfläkts lager slut och du behöver byta fläkten.
av skorpio
Ok tackar för det svaret...får ge mig in o kolla hur kontakten ser ut....göra rent....se om det blir bättre annars får jag välle helt sonika byta skiten.......är ju typ en måstegrej.........men tack skarru ha
..............................Moss...............................................
av Henrik Wingmyr
skorpio skrev:Ok tackar för det svaret...får ge mig in o kolla hur kontakten ser ut....göra rent....se om det blir bättre annars får jag välle helt sonika byta skiten.......är ju typ en måstegrej.........men tack skarru ha
..............................Moss...............................................
Mera troligt att lagren i fläckten är trasiga.
Kommer inte ihåg exakt vad en ny kostar men det är lätt att byta då den sitter under panelen på passagerarsidan.
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]