"Misslyckat" kamremsbyte på auktoriserad verkstad ...
Postat: ons 12 nov 2008, 21:35
...
eller varför skall det vara så svårt att göra de jobb kunden beställt och verkstaden offererat:
Skickade in följande offertförfrågan till en auktoriserad Volvo verkstad i Göteborgsregionen:
Hej !
Önskar en offert på följande jobb till en volvo V70 2.5 -98, reg. nummer 123ABC:
Byte av kamrem inklusive löprulle samt spännrulle.
Byte av vattenpump.
Byte av generatorrem inklusive löprulle samt spännrulle.
Dvs jag vill ha allt ovanstående bytt.
MVH
xx
Får en offert på jobbet på 4400 kr samt beställer detsamma.
Vid första besöket har man endast bytt kamrem, vattenpump samt generatorrem
(dvs inga spänn- eller löprullar) samt fakturerat 4249 kr.
Meken, som gått hem när jag skall hämta bilen, ringer upp dagen därpå och följande samtal utspelar sig:
Meken:
"Ja hmm... jo... jag hara nog missat här ....
Men du har ju inte betalt för rullarna, så vad är problemet ?"
Han tycker alltså att han har missat rullarna i offerten och utan att blinka försöker han
vältra över problemet på mig som kund.
Argumentationen att verkstaden har lämnat offert på ett väldefinerat jobb förstår han överhuvudtaget inte.
Nåväl verkstadschefen ringer upp senare, ber om ursäkt å mekens vägnar, och en ny tid bokas för byte av rullarna.
Den ursprungliga offerten gäller naturligtvis samt lånebil tillhandahålls utan kostnad.
Efter att ha hämtat bilen idag efter andra besöket på verkstaden får jag se, efter att jag kommit ut till bilen,
att endast 3 av 4 rullar är bytta. VAD i H....
Nåväl går in på verkstaden igen och får prata med meken som gjort jobbet och följande uttalande från
meken utspelar sig efter att vi gemensamt kikar på sprängskisserna på dataskärmen:
"Hm.. Ja.. där sitter ju en brytrulle på aggregatremmen också, men den byter vi inte så ofta ..."
Så verkstadschefen skall ringa upp imorgon igen ...
Men hur i hela friden kan det vara så förb... svårt att göra de jobb som kunden har beställt ???
Då det var väldigt länge sedan jag senast lämnade in bilen på verkstad undrar jag om detta är
en udda händelse eller den service man kan förvänta sig idag på en auktoriserad verkstad.
Synpunkter mottages gärna
eller varför skall det vara så svårt att göra de jobb kunden beställt och verkstaden offererat:
Skickade in följande offertförfrågan till en auktoriserad Volvo verkstad i Göteborgsregionen:
Hej !
Önskar en offert på följande jobb till en volvo V70 2.5 -98, reg. nummer 123ABC:
Byte av kamrem inklusive löprulle samt spännrulle.
Byte av vattenpump.
Byte av generatorrem inklusive löprulle samt spännrulle.
Dvs jag vill ha allt ovanstående bytt.
MVH
xx
Får en offert på jobbet på 4400 kr samt beställer detsamma.
Vid första besöket har man endast bytt kamrem, vattenpump samt generatorrem
(dvs inga spänn- eller löprullar) samt fakturerat 4249 kr.
Meken, som gått hem när jag skall hämta bilen, ringer upp dagen därpå och följande samtal utspelar sig:
Meken:
"Ja hmm... jo... jag hara nog missat här ....
Men du har ju inte betalt för rullarna, så vad är problemet ?"
Han tycker alltså att han har missat rullarna i offerten och utan att blinka försöker han
vältra över problemet på mig som kund.
Argumentationen att verkstaden har lämnat offert på ett väldefinerat jobb förstår han överhuvudtaget inte.
Nåväl verkstadschefen ringer upp senare, ber om ursäkt å mekens vägnar, och en ny tid bokas för byte av rullarna.
Den ursprungliga offerten gäller naturligtvis samt lånebil tillhandahålls utan kostnad.
Efter att ha hämtat bilen idag efter andra besöket på verkstaden får jag se, efter att jag kommit ut till bilen,
att endast 3 av 4 rullar är bytta. VAD i H....
Nåväl går in på verkstaden igen och får prata med meken som gjort jobbet och följande uttalande från
meken utspelar sig efter att vi gemensamt kikar på sprängskisserna på dataskärmen:
"Hm.. Ja.. där sitter ju en brytrulle på aggregatremmen också, men den byter vi inte så ofta ..."
Så verkstadschefen skall ringa upp imorgon igen ...
Men hur i hela friden kan det vara så förb... svårt att göra de jobb som kunden har beställt ???
Då det var väldigt länge sedan jag senast lämnade in bilen på verkstad undrar jag om detta är
en udda händelse eller den service man kan förvänta sig idag på en auktoriserad verkstad.
Synpunkter mottages gärna