Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av muruskyline
Hejsan!

Jag har lite problem med min 850 1993, automat, går jävligt skum i framvagnen, har en tendens att dra vänster. jag vågar inte släppa ens ratten på rak väg, hööl på att köra i en stolpe sist. Jag har lämnat in den och då sade man att man har hittat vä styrled, höger länkarm, gummi tätningarna till stötdämparna och även de övre tallrikarna och hjulinställningen. Har fixat detta, gick på 7000kr. den drar fortfarande. Det sitter 205/50/16" på bilen, nästan helt slitna på insidan...är det lite ojämnt på vägen t.ex genom stan kan bilen helt plötsligt sticka åt alla håll...

Kanske man kan få lite tips? :(
av *pettson*
muruskyline skrev:Hejsan!

Jag har lite problem med min 850 1993, automat, går jävligt skum i framvagnen, har en tendens att dra vänster. jag vågar inte släppa ens ratten på rak väg, hööl på att köra i en stolpe sist. Jag har lämnat in den och då sade man att man har hittat vä styrled, höger länkarm, gummi tätningarna till stötdämparna och även de övre tallrikarna och hjulinställningen. Har fixat detta, gick på 7000kr. den drar fortfarande. Det sitter 205/50/16" på bilen, nästan helt slitna på insidan...är det lite ojämnt på vägen t.ex genom stan kan bilen helt plötsligt sticka åt alla håll...

Kanske man kan få lite tips? :(
Grejen är ju att dom har säkert fixat felkällan åt dej. Men sålänge du har dom snedslitna däcken kvar så kommer bilen att sticka som den vill. Skifta mellan fram och bakdäck och prova får du se.
Användarvisningsbild
av muruskyline
Jag ska prova med det...meningen var att jag skulle byta till vinterdäcken....men dem jag fick är 5 bultade fälgar och jag visste inte att dem på bilen är 4 bultade....tog aldrig ner kåpan när jag köpte bilen...och han jag köpte bilen av sade inget....sommar hjulen är 16"..dem andra är 15"...hur jag än gör måste jag köpa ngt, antingen fälgar eller däck....är inte så lätt att hitta fälgar med 4 bult till 850...och skrotarna här nere tar lika mycket som nästan nya fälgar
av *pettson*
muruskyline skrev:Jag ska prova med det...meningen var att jag skulle byta till vinterdäcken....men dem jag fick är 5 bultade fälgar och jag visste inte att dem på bilen är 4 bultade....tog aldrig ner kåpan när jag köpte bilen...och han jag köpte bilen av sade inget....sommar hjulen är 16"..dem andra är 15"...hur jag än gör måste jag köpa ngt, antingen fälgar eller däck....är inte så lätt att hitta fälgar med 4 bult till 850...och skrotarna här nere tar lika mycket som nästan nya fälgar
Kan inte tänka mej att det är nåt problem? Minns jag inte fel så fungerar saab 9000 fälgar alldeles utmärkt?
Användarvisningsbild
av muruskyline
Ska försöka ringa runt imorron och se om det finns nägra i närheten...På skroten i VÄ vill han ha 2000 för original Volvo..men dem är inte snygga och alldeles för dyra tycker jag..finns kompletta hjul för 5000 allt nytt....hoppas jag har lite tur....
av Mackansglt
muruskyline skrev:Jag ska prova med det...meningen var att jag skulle byta till vinterdäcken....men dem jag fick är 5 bultade fälgar och jag visste inte att dem på bilen är 4 bultade....tog aldrig ner kåpan när jag köpte bilen...och han jag köpte bilen av sade inget....sommar hjulen är 16"..dem andra är 15"...hur jag än gör måste jag köpa ngt, antingen fälgar eller däck....är inte så lätt att hitta fälgar med 4 bult till 850...och skrotarna här nere tar lika mycket som nästan nya fälgar
Här är några 4 bultade blocket annonser,

http://www.blocket.se/vi/18898628.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/18894706.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/18890639.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/18844908.htm?ca=11_s
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]