Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jope
Tänkte byta ovan nämda bussningar på min S70.

Blev riktigt förvånad när det vissade sig att man blir tvungen att köpa hela krängningshämmarstaget för att få frächa bussningar..... Känns så där.

Någon som vet någon annan leverantör som har sådana bussningar?

Eller så finns det bussningar från någon annan bilmodell som passar?

Mycket tacksam för svar.
Det är själva krängningshämmarstagen som kostar 139 på Biltema. Vad jag försod av trådskaparens inlägg
så menade han bussningar till själva kräningshämmaren eller? Vet dock inte om dessa bussningar går att
köpa någonstans.
Det brukar ju annars gå att köpa kraftigare kräningshämmare på diverse speedshops med mera.
av *pettson*
hjulspinn skrev:Bussningarna sitter väl fast på staget?
Grejen är att dom är fastvulkade.. Men visst det går att bränna loss med en gasol eller skärbrännare och mosa dit nåt annat?. Men slår man ut tiden och hitta nån som har en brännare (om man inte har det) samt tiden att leta efter bussningar som går lös på 100-150kr st så kan man likagärna passera skroten och inhandla en komplett hämmare ifrån en lågmilad bil och bara montera.
Där har vi det, de är fastvulkade... då e det svårt att köpa löst!
På volvo skulle dom ha 1600:- för krängningshämmare med bussningar.
Då är det till att köpa bättre beg. eller nytt.

Ang. stagen på biltema för 139:-. Lite billigare än på volvo... typ 400:-!
Vågar man köpa bromsskivor bak på biltema? Eller får man byta oftare då!?!

Tack för all hjälp!
jope skrev:Vågar man köpa bromsskivor bak på biltema? Eller får man byta oftare då!?!

Tack för all hjälp!
Ja jag hade köpt på Volvo om jag varit du. Kostar väl hälften mot "orginal". Kört med skivor från Biltema själv utan några problem.
Var dock noga med att köra in skivorna, detta gäller i och för sig vilka skivor du än väljer.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]