850 96 LUFTPUMP ELLER INTE
Postat: tis 07 okt 2008, 22:10
av dalldall
håller på med en polares 850 96 2,5 10 ventilare, 2 ans kolv tog semester och somnade in nere i vevhuset! jagar motor, tydligen vanligt med luftpump på dessa, svårare att hitta utan, bygga om eller vad?? skiljer det på motorerna med?? om man vill byta från 10 v till 20v, byta mer än styrenheten??
Re: 850 96 LUFTPUMP ELLER INTE
Postat: tis 07 okt 2008, 23:14
av *pettson*
dalldall skrev:håller på med en polares 850 96 2,5 10 ventilare, 2 ans kolv tog semester och somnade in nere i vevhuset! jagar motor, tydligen vanligt med luftpump på dessa, svårare att hitta utan, bygga om eller vad?? skiljer det på motorerna med?? om man vill byta från 10 v till 20v, byta mer än styrenheten??
har du luftpump måste du ha det igen så krasst är det..
Att byta från 10 till 20v innefattar att du ska byta styrdon, kabelhärva i bilen, grenrör/ främre rör inkl kat, naturligtvis måste du ju ha 20v motorns insug och allt sånt. Sen återstår bara att förklara för bilprovningen..