Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Finns det någon vänlig skäl där ute som har några tips på vad man bör tänka på när man ska byta Krängningshämmare fram. Måste man lossa på motorkuddarna för att få in den nya Krängningshämmaren.
All tips välkommnas.

David
jag har förmig (det var väldigt länge sedan) att jag brukar hänga motorn i motor vagga uppefrån, så jag kan lossa hjälpramen helt under, samt sänka ner en bit.
sen blir det lite rnt kring så somlossa styraxel m.m.
CarMan skrev:jag har förmig (det var väldigt länge sedan) att jag brukar hänga motorn i motor vagga uppefrån, så jag kan lossa hjälpramen helt under, samt sänka ner en bit.
sen blir det lite rnt kring så somlossa styraxel m.m.
Ojdå vilken gammal tråd. Jag fixade problemet och behövde aldrig montera bort styraxeln. Jag blockade bort några hållare under karossen fram de satt med tre stora bultar, det gjorde att det gick att lyfta motorn en aning, sedan var det bara att lirka ur hela krängningshämmaren fram och byta. Det jag kallar hållre kanske är hjälpram. Hur som helst gick det smidigare än jag trodde. Blev nöjd. Eller polaren blev glad;) det var hans bil.
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]