Större Spjällhus 855 -94 B525S
Postat: tis 16 sep 2008, 11:31
Har upptäckt att jag har större spjällhus än andra med samma motor, vad har detta för betydelse och varför har jag det? =)
coldhand skrev:Har upptäckt att jag har större spjällhus än andra med samma motor, vad har detta för betydelse och varför har jag det? =)Har ingen som helst betydelse mej veterligt? Och antagligen har du det för att nån trott att det skulle spela nån roll? Man byter ju till 3" spjällhus på turbobilarna för att det gör mindre motstånd vid laddtryck. Men på en vanlig sugmotor så gör det absolut ingen skillnad.
*pettson* skrev:Okej, som jag trodde då, problemet är bara att jag inte kan hitta ett större luftrör som ska sitta mellan spjällhus och luftburken. Då med bajonettkopplingen på för vevhusvent.. kan man beställa på volvo mån tro??coldhand skrev:Har upptäckt att jag har större spjällhus än andra med samma motor, vad har detta för betydelse och varför har jag det? =)Har ingen som helst betydelse mej veterligt? Och antagligen har du det för att nån trott att det skulle spela nån roll? Man byter ju till 3" spjällhus på turbobilarna för att det gör mindre motstånd vid laddtryck. Men på en vanlig sugmotor så gör det absolut ingen skillnad.
coldhand skrev:Alternativet måste ju vara att gå till närmaste skrot och hämta ett vanligt spjällhus? Det sitter ju med 4 skruv. Sen passar ju orginalsakerna?*pettson* skrev:Okej, som jag trodde då, problemet är bara att jag inte kan hitta ett större luftrör som ska sitta mellan spjällhus och luftburken. Då med bajonettkopplingen på för vevhusvent.. kan man beställa på volvo mån tro??coldhand skrev:Har upptäckt att jag har större spjällhus än andra med samma motor, vad har detta för betydelse och varför har jag det? =)Har ingen som helst betydelse mej veterligt? Och antagligen har du det för att nån trott att det skulle spela nån roll? Man byter ju till 3" spjällhus på turbobilarna för att det gör mindre motstånd vid laddtryck. Men på en vanlig sugmotor så gör det absolut ingen skillnad.