Sida 1 av 1
Drivaxelmutter 850-92
Postat: fre 12 sep 2008, 21:16
av Korpliraren
Kommer man åt att ta bort drivaxelmuttern med vanlig skiftnyckel eller måste man ha en hylsa på en Volvo 850-92 ?
Vad ska det va för storlek på hylsan ifall man behöver en ?
Hur mycket fett ska det va inuti en drivaxeldamask
Re: Drivaxelmutter
Postat: fre 12 sep 2008, 21:50
av *pettson*
Korpliraren skrev:Kommer man åt att ta bort drivaxelmuttern med vanlig skiftnyckel eller måste man ha en hylsa på en Volvo 850-92 ?
Vad ska det va för storlek på hylsan ifall man behöver en ?
Hur mycket fett ska det va inuti en drivaxeldamask
jadu.. även om man kom åt med en skiftnyckel så räknas inte en sån under kategorin verktyg. En skiftnyckel klassas förtjänt under kategorin metallavverkning. Närmare bestämt muttersvarv. Hylsa och bra dragskaft rekommenderas, storlek 36 blir bra i 3/4 utförande. Glöm inte att lossa låsningen på muttern först. Hur mycket fett som ska vara i en drivaxeldamask går inte att svara på förräns du berättar om vi pratar om inre eller yttre knut tyvärr.

-)
Re: Drivaxelmutter
Postat: fre 12 sep 2008, 22:23
av Korpliraren
Det är den yttre.
Tvivlar på att fettet man får med när man köper damasken räcker.
Bättre med för mycket flott på sylen än för lite som frugan brukar säga.Men ej för mycket heller :lol:
Re: Drivaxelmutter
Postat: fre 12 sep 2008, 23:50
av *pettson*
Korpliraren skrev:Det är den yttre.
Tvivlar på att fettet man får med när man köper damasken räcker.
Bättre med för mycket flott på sylen än för lite som frugan brukar säga.Men ej för mycket heller :lol:
Fettet du får med är exakt så mycket fett som ska vara i knuten, alltså 80 gram till en icketurbo och 120 gram till en turbo eftersom knutarna är större.
Det ska även vara 120 gram i innerknutarna.
Re: Drivaxelmutter 850-92
Postat: lör 13 sep 2008, 10:29
av Korpliraren
OK tack