Sida 1 av 2

bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: tor 10 jul 2008, 23:35
av bromsoket
Var sitter det?

La till bilmodell i rubriken :!: /Grammse

Re: bensinpumpsrelä

Postat: fre 11 jul 2008, 01:03
av tomas70

Re: bensinpumpsrelä

Postat: fre 11 jul 2008, 16:13
av #27

Re: bensinpumpsrelä

Postat: fre 11 jul 2008, 17:34
av bromsoket
Tackar, jag provar att byta det först, sen blire pumpbyte om inte skrotet startar: ):)L)

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: mån 14 jul 2008, 21:10
av bromsoket
jahopp, det var inte nåt fel på varken pumpen lr relät, däremot puttade vi fram bilen med växel i och då startade den, har det med kamaxellägesgivaren att göra? Samt styr den givaren strömmen till pumpen?

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: mån 14 jul 2008, 21:21
av kebabpizza
Kanske det här klassiska felet med för låg spänning i startögonblicket (startmotor som drar för mycket ström, dåligt batteri)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... or#p188555

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: ons 16 jul 2008, 14:14
av bromsoket
Styr kamaxellägesgivaren strömmen till pumpen??

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: ons 16 jul 2008, 16:04
av *pettson*
bromsoket skrev:Styr kamaxellägesgivaren strömmen till pumpen??
nej den berättar vilken cylinder som så småningom är 1 för motorn. Men du kunde ju rulla igång bilen så serva startmotorn istället och starta den som vanligt sen?

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: ons 16 jul 2008, 20:19
av bromsoket
*pettson* skrev: nej den berättar vilken cylinder som så småningom är 1 för motorn. Men du kunde ju rulla igång bilen så serva startmotorn istället och starta den som vanligt sen?
ok men startmotorn går ju runt jättelätt, alltså vi rullade fram bilen kanske 10 cm, och sen startade vi den som vanligt: ):):)hur som helst, givaren byttes och nu har bilen startat varje tillfälle hittills, peppar peppar...

Re: bensinpumpsrelä 850 glt-93

Postat: ons 16 jul 2008, 22:14
av *pettson*
bromsoket skrev:
*pettson* skrev: nej den berättar vilken cylinder som så småningom är 1 för motorn. Men du kunde ju rulla igång bilen så serva startmotorn istället och starta den som vanligt sen?
ok men startmotorn går ju runt jättelätt, alltså vi rullade fram bilen kanske 10 cm, och sen startade vi den som vanligt: ):):)hur som helst, givaren byttes och nu har bilen startat varje tillfälle hittills, peppar peppar...
hmm det där med jättelätt har jag nog hört 5000ggr och då ställer jag följdfrågan: Går startmotorn runt så att det verkligen viner i den. Så att den varvar ur? Tyngre får den inte gå. Bygla halvljuset så det står på vid start så skvallrar det om konditionen direkt. Flimmrar det lite bara är starten okej. Om lysets styrka går ned ordentligt vid start så ska den renoveras eller bytas. En mycket enkel test.