Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FUBAR56
Ja alltså, vad är det med den typen av blinkersar som gör att bilprovningen ser rött? Är det det oranga fältet i "glaset" som man inte får ha, eller vad är det?
Jag frågar pga att jag tänkte köpa två blinkersar från USA på Ebay, dessa två har oranga fält i "glaset", men i övrigt ser de lika ut som mina original.
Är så kallade USA-blinkers utrustade med lamphållare för den oranga delen? Och är det någon som handlat den typen av blinkersar från USA, och som vet om original lamphållare passar rakt av?
Mvh
FUBAR56
Användarvisningsbild
av CP2
Jag har sk USA-blinkers, dock inköpta här i Sverige. Godkänd av SBP. Det är inte det oranga fältet i blinkersen som SBP inte gillar; det är att lampan lyser orange hela tiden som är problemet eftersom det inte är en godkänd "färg". Löses genom att trycka dit original-lamphållaren och glödlampa.
Användarvisningsbild
av Nexus
Lamphållare för 2 polig lampa ingår ej när du köper sk USA blinkers(utom vissa undantagsfall). sen lyser ej den orange reflex delen utan man byter blinkerslampan till 2 polig 21/5w så den lyser konstant och blinkar.
oj nu upprepade ja lite vad du skrev CP2 :oops:
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Braweheart
Jag har USA-blinkers på min V70 och likaså min polare.

Han har har den 2-poliga lamphållaren och orange-lampa i sin och det var inga som helst problem vid besiktningen nu för 1½ månadsen.

Jag monterar mina 2-poliga hållare med oranga lampor i helgen iaf. :roll:
Användarvisningsbild
av CP2
SBP.......att de inte kan bestämma sig för vad som gäller.......jag beställde mina blinkers från Uppsala; de levererades med 2 poliga glödlampor som lyser hela tiden. De bytte jag mot mina gamla; både jag och SBP glada!

I den här tråden står det mer om USA-blinkers!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=277

Här köpte jag mina;
http://www.bbbab.se/

Och även om det står att lamphållare inte kommer med så fanns det sådana monterade.......
av Volvo740_GLT
Hej,
Fortsätter i denna tråd.

Har en 850 97.
har USA-Blinkers med 21/5 Watt VIT lampa som lyser och blinkar, är det tillåtet eller ska man ha en tvåpolig GUL?
får inte ihop det hela.

Vad händer om man blir stoppad utmed vägen.??

Eller ska man behöva fila ur för att orginallamphållaren ska passa.
av *pettson*
Jag har usa blink i. Jag använder usablinkersens orginal lamphållare, den är för en lampa. (Sveriges orginal är för två lampor). Kör med orange lampa. Har klippt av ena tåten strax innan kontakten så att lampan endast kan blinka. Sen borrade jag ett hål i varje blinkers för att montera en lös 5w lampa av typen man har t.ex i extraljus. Alltså en gummitätning och en lamphållare, anslöt den till den lösa tåten. Den sköter mitt positionsljus. Bilprovningen har aldrig haft nån åsikt och polisen har aldrig haft nån åsikt. Den lyser vitt och blinkar orange precis som lagen föreskriver. Den lyser ändå upp sidan med dess orangea reflex och allt.
Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]

Ojämn gång

Volvo V70 2.4 Manuell, 140hk, 2000 Classic är[…]

Nordic Plus vs Ultra

XC60 Nordic plus: där man kan välja till[…]

Centrallåsmotorn baklucka

Kort svar är ja. Jag har reparerat motor en […]