Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ioniculk
#12573
Hej, häromdagen så började min 850 GLT 92:a att hoppa precis som att det skulle varit vatten i bensinen. (har råkat ut för det på en tidiare bil). Den svarade inte längre på given gas. Sedan efter några hundra meter så dog den helt. Gick att starta igen men den svarade inte på gas. Då gick den några sekunder, kanske till och med en minut.
Efter det gick den inte att starta igen förrän efter en halvtimma ungefär.
Då startade den men gick ungefär 10 sekunder tills att den dog av utmattning lät det som...
Alla som jag pratat har trott att det skulle vara bränslefiltret, inklusive mig själv. :D
Men till min besvikelse var det ej detta utan saken blev ännu värre. Efter att jag bytt filtret startar inte bilen alls.
Jag har kollat så att det är gnista på samtliga fem stift. Stiften ser bra ut och så även gnistan. Har hört flera ytterligare saker som det kan bero på men vet inte vad som är mest troligt. Möjliga fel enligt bekanta:
Luftmassemätare trasig?
Någon sensor vid svänghjulet?
Bränslepumpen defekt (igensatt, ur funktion eller dyl.)
Bränsleledningar igensatta. etc.

Vet inte om jag lyckats förklara mitt problem så bra men lämna gärna tips eller frågor som jag förhoppningsvis kan svara på om det är något jag missat här.

Vore mycket tacksam för hjälp.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]