Sida 1 av 1
850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 10:25
av Checkengine
Hej, jo det var så att jag bytte ut mitt övre motor stag den som går in i motorfästet, då på grund av att den var av, har inte ägt bilen mer än en månad men problemet är att även den nya gick av nyligen, har märkt att vid gaspådrag från stillastående oxo så kränger motorn mer än vanligt när man börjar åka, nån expert där ute som kan tipsa på vad det kan vara, har fått tips om massor av olika saker men vill kunna rikta mig in på den mest troliga orsaken.
Det jag fått tips om är motorkuddarna, samt gummibussningen till motorfästet. Motorn är en 20V 170 hk 2,5 liter.
Annars går den väldigt fint. Tack på förhand
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 10:34
av Checkengine
Ville bara tillägga att bilen har snart rullat 32 tusen mil.
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 10:41
av *pettson*
Checkengine skrev:Hej, jo det var så att jag bytte ut mitt övre motor stag den som går in i motorfästet, då på grund av att den var av, har inte ägt bilen mer än en månad men problemet är att även den nya gick av nyligen, har märkt att vid gaspådrag från stillastående oxo så kränger motorn mer än vanligt när man börjar åka, nån expert där ute som kan tipsa på vad det kan vara, har fått tips om massor av olika saker men vill kunna rikta mig in på den mest troliga orsaken.
Det jag fått tips om är motorkuddarna, samt gummibussningen till motorfästet. Motorn är en 20V 170 hk 2,5 liter.
Annars går den väldigt fint. Tack på förhand
Har motorfästet gått av? Du menar inte att bussningen gått sönder?
Kika om undre momentstaget sitter på plats och är fungerande alltså det som förbinder motorn med subframen i underkant. Är det inte så.. ja då får ju övre ta alla rörelser, även dom som den inte är till för.
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 10:46
av Checkengine
Bussningen är schyst och motorfästet är oxo helt.
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 10:48
av Checkengine
Under momentstaget? Är inte så haj på motorer, kan du vägleda var den sitter, tack på förhand
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 11:07
av Checkengine
Tack. Ska kontrollera den återkommer med svar. Motorkuddarna kan inte orsaka detta?
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 13:05
av Checkengine
Undre momentstaget är schyst, vad kan det då vara?
Re: 850GLT 20V (92) Problem
Postat: tis 27 maj 2008, 14:47
av *pettson*
Checkengine skrev:Undre momentstaget är schyst, vad kan det då vara?
ja alltså.. jag får ju förutsätta att du kikat ned samtidigt som du varvar motorn? Då motorkuddarna är hydrauliska så undrar jag ju snabbt ser du nån vätska? Eller nån reva på nån av dom? Den står ju på två kuddar totalt, främre och bakre. Sen hålls motorn fast i underkant av momentstaget. I överkant av övre momentstaget . Och till sist har du ett under remskivan på passagerarsidan som ska göra så motorn inte tiltar åt sidan. Det är alla..