Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_kalle
Hej på er!
Jag har en Volvo 850 som helt plötsligt inte startar. Batteriet är fulladdat men startmotorn är helt död. Är det någon som känner till vad detta kan vara. Skulle vara mycket tacksam för all hjälp. Jag ser också att Lampan till larmet lyser med fast sken hela tiden.
av DrEvilBoy
Som du skriver så kan problemet ligga i startmotorn.... testa att slå lite på startmotorn.

Om du har manuell låda så kan du ju alltid dra igång bilen.
av *pettson*
Volvo_kalle skrev:Hej på er!
Jag har en Volvo 850 som helt plötsligt inte startar. Batteriet är fulladdat men startmotorn är helt död. Är det någon som känner till vad detta kan vara. Skulle vara mycket tacksam för all hjälp. Jag ser också att Lampan till larmet lyser med fast sken hela tiden.
Modellvariant=? Årsmodell=? Larmtyp=?
av Volvo_kalle
Det är en volvo 854, 2,5 Se, årsmodell 1995. Jag är lite osäker vad det är för larm men det sitter en larmdosa på vänster sida på stolpen till vindrutan.
av *pettson*
Volvo_kalle skrev:Det är en volvo 854, 2,5 Se, årsmodell 1995. Jag är lite osäker vad det är för larm men det sitter en larmdosa på vänster sida på stolpen till vindrutan.
Larmet ligger i. Det har spärrat startmotorn..
av *pettson*
Volvo_kalle skrev:Ett stort tack för hjälpen! Är det här något man kan fixa själv eller måste man lämna in bilen.
Har du ingen fjärr till bilen? Se om det larmar på och av som tänkt?
av *pettson*
Volvo_kalle skrev:Jo, jag har det men det händer ingenting när man stycker på knappen. Nu vet jag att larmet heter "Volvo guard Alarm 1".
Då kan det tänkas att fjärren är problemet? Eller sänder den ?
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Om startspärren är aktiverad beror det väl på att larmet är aktiverat. Är larmet aktiverat borde det väl tjuta då man öppnar dörren, eller?
Säker på att du har kräm i batteriet?

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]