Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av el-anders
#12421
Volvo 855 95:a.
Skulle bara byta växelspaksdamask för ett tag sen (taggarna i underkant var avbrutna när jag köpte bilen) Gick och köpten en damask hos Volvo 500:- lite dyrt men men...Sedan så när jag ska gå och betala så poppar det upp en ruta hos reservdelskillen vid disken som säger "OBS-Växelspaksknopp måste bytas a' endast 475:-" .
Nu börjar det bli dyrt, så nej tack.
Bryter sönder gamla knoppen, enligt Volvo enda sättet att få bort den. Reservdelskillen säger att han var tvungen att bryta sönder den på hans Renault också, när han bytte.
Köpte en knopp hos Micro för 190:-. Men såklart så så är infästningen idiotisk vilket gör att den rör sig , köpte en annan knopp för 70 spänn hos Jula (av alla ställen). fungerar bättre.
Jag kunde lika gärna köpt en original knopp med en gång. Dessutom sitter det en tyngd i Volvo knoppen som säkert har nåt med känslan i växlingen att göra. Men jag tycker nästan att känslan är bättre i Jula knoppen.
Hur som helst, idiotiskt är det, visst knoppen sitter där, ramlar aldrig av som på vissa 740 eller vrider sig som på 140. Men nog sjutton kan man hitta en annan lösning.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]