Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vlade
#997
Ibland 2 ggr per dag, ibland 1 gång per vecka, ibland vid låga hastigheter ibland på E4-an....så lägger min 850 GLT-92 bara av.
Då rullar jag till väggrenen och väntar 30 sekunder och sedan startar jag och kör vidare utan problem.
Ingen varningslampa på panelen, inget synbart fel.

Någon som känner igen detta?
av anka
#999
Kan tänka mig att du har ett bränslefilter som behövs bytas. Kan bli den typen av fel då.
Användarvisningsbild
av hova_71
#1001
Jag hade samma problem med en gammal b-w, törs inte skriv hela namnet :oops: . Då var det tändmodulen, vet ej om det finns sådana på 850. Det känndes precis som när man får soppajucket och sen bara dog den, då fick man vänta nån minut sen hoppa den igång som vanligt.
av vlade
#1309
BRÄNSLEPUMPSRELÄT!
Började med att byta det billigaste, bränslefiltret. Det hjälpte inte, bilen fortsatte att stanna titt som tätt på samma sätt.
Sedan bytte jag bränslepumpsrelät (sitter bredvid säkringarna, heter "103" och kan endast köpas på Volvo för 436 kr).
Sedan dess, 2 veckor nu, har bilen inte stannat en enda gång!

Tack vare detta forum, slapp jag lämna in bilen och riskera få kamlägesgivare, tändlägesgivare tändmodul mm bytt för många tusenlappar.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]