Sida 1 av 1

skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: sön 04 maj 2008, 17:09
av Ronny_89
Någon som vet vad skillnaden mellan 850 T5 bromsar och vanliga glt bromsar?????

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: sön 04 maj 2008, 22:15
av *pettson*
Ronny_89 skrev:Någon som vet vad skillnaden mellan 850 T5 bromsar och vanliga glt bromsar?????
Inga alls. Sålänge vi inte går in på R bromsar..

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: sön 04 maj 2008, 22:52
av Ronny_89
ok som om jag skulle slänga i en T5 motor i min glt så beöver jag inte byta bromsar för att rega den?:D

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: mån 05 maj 2008, 12:32
av ketto
Ronny_89 skrev:ok som om jag skulle slänga i en T5 motor i min glt så beöver jag inte byta bromsar för att rega den?:D

nej, men motorn går iaf inte genom besiktning!

Men ja tolkar inlägget som att du inte skulle slänga in en turbomotor!

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: mån 05 maj 2008, 14:19
av *pettson*
Ronny_89 skrev:ok som om jag skulle slänga i en T5 motor i min glt så beöver jag inte byta bromsar för att rega den?:D
Nej bromsarna är inte ditt problem utan det finns gott om andra. Ska du ha en turbo. Sälj GLT bilen och köp en turbo. Det blir både billigare, enklare och lagligare.

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: mån 05 maj 2008, 18:58
av kebabpizza
Här finns det en hel del tänkvärt för den som tycker att kärran är för trött och tänker: Fan, om man skulle ta å slänga i en turbo?

http://www.sfro.com/bilarframe.html

innan man gör något förhastat!

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: mån 05 maj 2008, 22:31
av Ronny_89
*pettson* skrev:
Ronny_89 skrev:ok som om jag skulle slänga i en T5 motor i min glt så beöver jag inte byta bromsar för att rega den?:D
Nej bromsarna är inte ditt problem utan det finns gott om andra. Ska du ha en turbo. Sälj GLT bilen och köp en turbo. Det blir både billigare, enklare och lagligare.


tack för svar:D

jag har tänkt slänga i en T5 motor komplett me allt tror de man ska kunna klara sig runt 10k max, ha lagt ner mycke tid å pengar på bilen innan med R stylin å hel lack osv har heller inte sätt någon fin vit turbo 850:D ska gå att lägga i en turbo motor i min bara bilen är innan 93 årsmodell, att det är en riktig T5 ingen konverterad motor och får ett intyg från typ rejmes ( å de är lätt fixat:P).

Någon som vet något mer typ att inte T5 styrboxen skulle passa i min så de bara är så skriv gärna!

Re: skillnad på T5 och glt bromsar?

Postat: tis 06 maj 2008, 01:19
av *pettson*
Ronny_89 skrev:
*pettson* skrev:
Ronny_89 skrev:ok som om jag skulle slänga i en T5 motor i min glt så beöver jag inte byta bromsar för att rega den?:D
Nej bromsarna är inte ditt problem utan det finns gott om andra. Ska du ha en turbo. Sälj GLT bilen och köp en turbo. Det blir både billigare, enklare och lagligare.


tack för svar:D

jag har tänkt slänga i en T5 motor komplett me allt tror de man ska kunna klara sig runt 10k max, ha lagt ner mycke tid å pengar på bilen innan med R stylin å hel lack osv har heller inte sätt någon fin vit turbo 850:D ska gå att lägga i en turbo motor i min bara bilen är innan 93 årsmodell, att det är en riktig T5 ingen konverterad motor och får ett intyg från typ rejmes ( å de är lätt fixat:P).

Någon som vet något mer typ att inte T5 styrboxen skulle passa i min så de bara är så skriv gärna!
Jadu.. .. En T5 motor för 10k inkl allt.. okej.. vi pratar nu en motor som gått runt 35000?, i övrigt skiljer lådan, kopplingen (turbo har H låda) drivaxlarna är grövre, ytterknutarna är andra, kablagen är inte ens samma till styrdonen då GLT använder TVÅ styrdon och turbo ETT.. Sen ska du väl bara ha bensinpumpen som sagt främre röret inkl kat. Men jag antar det är inkluderat i dina 10k..