Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
#256021
mackeman skrev:hastigheten har inte varit över 35km/h.
hade du kört över 35 km/h då du kollade felkoden ? :lol:

/emwtur
av cyrox
#274243
Har ett troligt fel på tändsystemet och vill läsa ut felkoden....
DOCK

Tändsystem
Sockel A6

Har ingen kabel som kommer upp till A6.
Har 2 socklar, A och B, är alla inte matade på samma sätt?
Användarvisningsbild
av B4B
#274246
"Cyrox" då har du dessa felkoder i Socket A2 :wink:
av *pettson*
#346392
Viktig information som jag förstått det...
Eftersom inte särskilt många är medvetna om vilket insprutnings system som sitter i varje modell och hur det är kopplat så kommer det här.. Informationen gäller 92-95. Senare modeller har ODBII uttag.

Modeller: S,SE,GL, GLE 2.0-2.5 med motorer som heter B5202-B5252.
Samtliga har insprutningsystem FENIX. Samtliga har information om motor och tändsystem i uttag A2

Modeller: GLT 2.0-2.5 med motorer som heter B5204-B5254.
Samtliga har insprutningssystem LH JETRONIC. Samtliga har information om bränsestyrningen i uttag A2 och tändningen i uttag A6.

Modeller: TURBO, T5 2.0-2.5 med motorer som heter B5204T-B5234T.
Samtliga utrustade med insprutningssystem MOTRONIC.
Samtliga har information gällande insprutning och tändning i uttag A2.

Vid bilfrågor: Ange ALLTID vilken motormodell din bil har. Detta för att vi ska gissa mindre och försöka få mera fakta.
Användarvisningsbild
av emwtur
#365281
om man åker till skroten och plockar loss felkodsuttaget på en 940,850 , 89-95 ,
kan man inte koppla in det i uttaget ( med lite kablar och en ODB2 kontakt )
/emwtur
Användarvisningsbild
av sidhabo
#365331
emwtur skrev:om man åker till skroten och plockar loss felkodsuttaget på en 940,850 , 89-95 ,
kan man inte koppla in det i uttaget ( med lite kablar och en ODB2 kontakt )
/emwtur
Såg nån tråd i forum där någon gjort just det. Det var riktigt prydligt. Och en god ide. Men en riktig lazy är ju enbart en lös diod och några lösa tampar ;-//
av GlennKvarn
#500425
Jag kan inte hitta någon feldiagnosenhet på min 855-516 GL/SE-PKT -94. Vart ska den sitta och hur kollar man felkoder utan den? Min service-lampa lyser att vill kunna stänga av den med.
Användarvisningsbild
av sidhabo
#500464
GlennKvarn skrev:Jag kan inte hitta någon feldiagnosenhet på min 855-516 GL/SE-PKT -94. Vart ska den sitta och hur kollar man felkoder utan den? Min service-lampa lyser att vill kunna stänga av den med.
Den sitter längst fram till höger i motor-rummet.
av GlennKvarn
#505080
Okej nu har jag hittat enheten.. (känner mig riktigt dum att jag inte öppnade där innan..)

Men jag har fortfarande ett problem, den blinkar inte för mig :S Testlampan funkar precis som den ska.

Jag har provat att göra allt som står här/i instruktionsboken:

1. Stängt av bilen och öppnat motorhuven (Succes :P)
2. Kopplat stickan till ett hål, valde A1 för simpelhetens skull.
3. Satte på tändning i bilen tryckte på testknappen och väntade på att lampan skulle blinka.
4. Efter att ha väntat ett tag gav jag upp..

Någon som vet vad jag gör fel? Snälla ha lite tålamod med mig, jag e en riktig nybörjare på både elsystem och bilar, men jag vill gärna lära mig!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]