Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimpa83
#645430
Nix, inte testat sökfunktionen, vad jag vet? :)
Nej när det gäller bilar har jag 8 tummar mitt i handen, handlar det om bygge, betong och armering så kan jag det mesta, men bilar.. De ska starta, rulla och föra mig från A till B :)

Dock har jag en kompis som visste hur man bytte och fixa det problemet.
av CarNAudio
#645909
För de Volvo 85x som har ODB-II så finns detta "byggtips", för styrsystemet.

Det jag undrar är vart man får reda på vad stift 1, 2 etc har för funktioner? Stift 6 = ECC, så vart sitter t ex ABS m fl funktioner på för stift?

OCH! är det samma "blink" för dessa felkoder som för äldre med A/B socklarna?
av snusarn
#647686
Tjena !
Fick min lilla lampa i instrumentet att tändas idag :(
Bilen e en 854 2.5 SE -95a
sagt å gjort tog felkoder i sockel B1

å fick felkod

135 - motortemp ingen frekvenssignal (men har det inget att göra med att instrumentet faktiskt funkar tempnålen går upp å lägger sig på normal ?? )
414 - kupetempsensorns aspireringsfläkt på förarsida blockerad
417 - som ovan fast på passagerarsida ( behöver en bra förklaring på var i bilen felet sitter för dessa två felkoder ?? )

Sen har jag försökt att nollställa felkoderna men lyckas inge bra me d , har gjort till punkt å pricka som d stod i boken (haynes)
blev så trött på`t att jag tog av - polen i 5 min nu har jag ingen lampa tänd men har säkert felkoderna kvar eller ??
av snusarn
#647765
Henke3 skrev:fläktarna sitter innanför det lilla hålet vid kurvhandtagen fram
på A stolparna i överkant alltså ?
av BGA
#708078
GlennKvarn : A1 är för automatlådan. Har du manuell kanske det inte finns nåt att läsa där. Kolla ner i de sex hålen så det finns något där - en del är blindhål.
Jag hade liknande problem. Följde instruktionen exakt. Dioden lyste kontinuerligt svagt. När jag tryckte på knappen lyste den starkt. Inga blinkningar fick jag. Stoppade sen in plastproppen i startspärren och vred sen om nyckeln till tändningen. Då fungerade felkodsläsningen. Kanske unikt för min 850-95 om inte borde moderatorn ändra texten i Punkt 3.
av Pellemannen
#714913
till er som har obd2 uttag 850/V70 kan jag rekomendera biltemas felkods läsare art nr 15-1362, har testat denna på fler talet volvos nu, funkar bra på volvos från 96-00 dock ej på v70 2.0 årsmodell 98.. vet ej varför..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#725259
Någon som har en aning om vad som kan orsaka felkod ABS-433 "Battery volts too high"? Jag vet såklart vad den betyder om man ska tolka den ordagrant, men vet inte vad som kan orsaka det och vad det kan ha för inverkan.
Fick den via ABS-menyn i vol-fcr och kan inte hitta den varken här eller på google, bara bakre knacksensorn som fallet inte gäller här..

Samt, hur långt/länge behöver man köra innan felkoderna sätts in igen om felen kvarstår? Inga av mina felkoder kom tillbaka direkt efter rensning iaf, förutom ABS-311 som enligt ett gammalt inlägg av pettson måste släckas genom att köra i över 30km/h och lite sånt (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16#p424016).
av Reggae1
#813303
jag förröker läsa av felkoder för srs-systemet B5.
Men i min bil finns ingen kabel dragen till uttag B5?
Vilket uttag ska man använda istället på en 850 -92?
Sbp vill ju nu att srs ska fungera
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#814222
Att läsa ut srs-koder är lite mer omständigt på dom årsmodellerna... Det finns skrivet om det i forumet någonstans. Har för mig det var pettson som skrev om det. Dock är jag osäker på om han tog bort instruktionerna, då det är relativt lätt att göra fel och få en airbag i nyllet - vilket inte är nyttigt :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder