Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pulka
#12214
Hej alla duktiga volvo mekar!
Syrran har en 855SE -94a.
Efter en motortvätt började ABS lampan att lysa på den.
Då låter det ju som någon el har kortslutits tycker jag :???: felkoden: 4-4-4 på pinne 3 i box A(ABS och tracks).
Hittade på en amerikansk sida att det inebär "No power supply to valves in hydraulic unit" kollat alla 3säkringar som har med ABS att göra, men sån tur hade jag inte.
Var ska jag fortsätta mitt letande ? helst inte hos volvo verkstan iaf :) tack på förhand

var för övrigt på http://www.volvospeed.com/maintence.htm som jag hittade vad felkoden innebar.
av Addekarlsson
#12233
Skulle kunna vara att ingående strömkabel till abs-enheten fått en släng av soffliggarsjukan. För det handlar ju helt klart om ström till abs-enheten. Lyft av locket på abs-enheten och mät om du har ström där när bilen är igång. Har du inte det, så lär det ju vara ett kabelbrott på vägen, eftersom säkringarna är hela.

Rena spekulationer av mig, då jag är helt kass på abs....

Mvh/ Adde

Ps. Jaa tackar för länken till sidan med koderna. Jag lägger den som klistrad här. :D Ds.
Användarvisningsbild
av ketto
#12238
kolla så de inte är nå fukt i kontakterna! Kan va de som strular till de!
av pulka
#12296
tackar för tippsen!
slet lös alla kontakter som såg ut att ha med ABS att göra. Blåste rent dom, såg iof torrt å rent ut...men det roliga var att det fungerade sen :lol: . var mitt problem löst och jag hoppas min länk kan hjälpa nån annan :wink:
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]